Lacivert Sayı: 04 (Hayatı Ciddiye Alan Dergi)Kolektif

·
Okunma
·
Beğeni
·
53
Gösterim
Adı:
Lacivert Sayı: 04
Yazar:
Alt başlık:
Hayatı Ciddiye Alan Dergi
Baskı tarihi:
Ağustos 2014
Format:
Karton kapak
ISBN:
9772148399001
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Turkuvaz Medya
Yayın yönetmenliğini Meryem İlayda Atlas'ın üstlendiği Lacivert, Türkiye'nin sosyal, politik ve kültür sanat dünyasına özel dosyalarıyla ilginç meselelere değiniyor. Aynı zamanda olayların sosyolojik ve popüler yönünü de ele alıyor.

Lacivert'in 4. Sayısının kapak dosyasında "Moda” var. “Moda mı varoluş savaşı mı?” başlığıyla modanın tarihini, dindar sınıfların modayla olan imtihanı, modanın psikolojik ve sosyolojik yapısı olarak insan üzerindeki etkilerini irdeliyor. Sultan Işık, “Moda Mı Varoluş Sanatı Mı?” başlıklı yazısında moda çarpıklığını kendi kültüründeki varoluş sebebinden uzaklaşıp yanlışların sebebini dışarıda arayıp kendi içine dönmekten kaçanlarda olduğunu yazıyor. Modanın hızlılığını ise sanayi devrimi sürecinde olduğunu belirtir. Diğer tarihçelerle de örneklendirir.

Dosya konusunda Elif Kavakçı’nın “Tesettür Modasının Globalleşmesi ve Dünya Modasına Etkisi” başlıklı yazısında “Tasarımların ve sanat dünyasının meşhur isimleri ilham kaynağı olurken, yerinin sosyal medya aldığını” dile getiriyor. Tesettür modasına dış ülkelerin dâhil olduğunu söyleyen Kavakçı, ekonomik, sosyolojik ve teknolojinin de birçok yapıdan tesettürün popüler hale gelmesine sebeb olduğunu dosya konusunda anlatıyor. Dosya konusunda moda konusuna eleştirel olarak yaklaşmayan Kavakçı, meseleyi modanın çıkış ve gelişim süreci adı altında irdeliyor.

“On Numara Sekülerler Gibi Yaşayıp On Numara Cenneti Hayal Ediyoruz” başlıklı röportaj da İsmail Kılıçarslan’la gerçekleşti. Kılıçarslan röportajda, “Ben, tesettürü sadece başörtüsünden ibaret sanan anlayışın laiklerde olduğunu sanıyordum ama bizim kızlara da sirayet etmiş” diyerek tesettürün sadece başörtüden ibaret kılındığını, ahlaki ve ilmi anlamda tesettürün basite indirgendiğini dile getiriyor.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
"Peygamber nezdinde İslam, toplumda kadın-erkek ilişkilerini ve kadının konumunu kökten değiştirmiş; insanlığın kadın lehine önemli kazanımlar elde etmesinin önünü açmıştır. İslam, başlangıçta 'kadın hakkı' kavramını gündeme getirmiş olmakla birlikte, zaman içinde kadın erkek ilişkisini cinsiyet düzleminden çıkarıp, 'kul' eksenine taşımıştır. Her iki cins arasındaki farklılıkları kabulden yola çıkarak, kadın ve erkeğin ilişkisini bir sözleşmeye bağlamış; keskin roller koymak yerine ölçüler getirmiştir.

...

Kadının İslam'daki yerine dair söylenecek son söz, İslam'ın kadının önünü açtığı ve hayatın merkezine taşıdığıdır. Hasılı, kadının alanını daraltıp onu kalıplara hapseden din değil, gelenektir."
Kolektif
Nihal Şahin Utku

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Lacivert Sayı: 04
Yazar:
Alt başlık:
Hayatı Ciddiye Alan Dergi
Baskı tarihi:
Ağustos 2014
Format:
Karton kapak
ISBN:
9772148399001
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Turkuvaz Medya
Yayın yönetmenliğini Meryem İlayda Atlas'ın üstlendiği Lacivert, Türkiye'nin sosyal, politik ve kültür sanat dünyasına özel dosyalarıyla ilginç meselelere değiniyor. Aynı zamanda olayların sosyolojik ve popüler yönünü de ele alıyor.

Lacivert'in 4. Sayısının kapak dosyasında "Moda” var. “Moda mı varoluş savaşı mı?” başlığıyla modanın tarihini, dindar sınıfların modayla olan imtihanı, modanın psikolojik ve sosyolojik yapısı olarak insan üzerindeki etkilerini irdeliyor. Sultan Işık, “Moda Mı Varoluş Sanatı Mı?” başlıklı yazısında moda çarpıklığını kendi kültüründeki varoluş sebebinden uzaklaşıp yanlışların sebebini dışarıda arayıp kendi içine dönmekten kaçanlarda olduğunu yazıyor. Modanın hızlılığını ise sanayi devrimi sürecinde olduğunu belirtir. Diğer tarihçelerle de örneklendirir.

Dosya konusunda Elif Kavakçı’nın “Tesettür Modasının Globalleşmesi ve Dünya Modasına Etkisi” başlıklı yazısında “Tasarımların ve sanat dünyasının meşhur isimleri ilham kaynağı olurken, yerinin sosyal medya aldığını” dile getiriyor. Tesettür modasına dış ülkelerin dâhil olduğunu söyleyen Kavakçı, ekonomik, sosyolojik ve teknolojinin de birçok yapıdan tesettürün popüler hale gelmesine sebeb olduğunu dosya konusunda anlatıyor. Dosya konusunda moda konusuna eleştirel olarak yaklaşmayan Kavakçı, meseleyi modanın çıkış ve gelişim süreci adı altında irdeliyor.

“On Numara Sekülerler Gibi Yaşayıp On Numara Cenneti Hayal Ediyoruz” başlıklı röportaj da İsmail Kılıçarslan’la gerçekleşti. Kılıçarslan röportajda, “Ben, tesettürü sadece başörtüsünden ibaret sanan anlayışın laiklerde olduğunu sanıyordum ama bizim kızlara da sirayet etmiş” diyerek tesettürün sadece başörtüden ibaret kılındığını, ahlaki ve ilmi anlamda tesettürün basite indirgendiğini dile getiriyor.

Kitabı okuyanlar 1 okur

  • Gökçe

Kitap istatistikleri