İçten Gelen Mutluluk

Neşe

Osho

Puan

8.810 üzerinden
15 kişi
Puan vermedi·232 syf.··
2025 11. kitabı
İnsan nasıl neşeli olur? Nasıl mutlu olur? Mutluluk oradadır; aramakla bulunacak bir şey değildir. Mutluluk bir seçimdir. Mutlu olmak istiyorsan önce bilinçli ol, farkında ol, egonu yok et, kendin ol. Hırslarını geride bırak (ev, araba, çok para gibi… Sen onlara sahip olduğunu sanırsın ama aslında onlar sana sahip olur). Sevdiğin işi yap, sev, dans et, şarkı söyle, kahkaha at. Ne geçmişte ne de gelecekte ol; sadece şu anda var ol, şimdiki zamanı yaşa. Varoluşu kutla. Kendi varlığından keyif aldığında, biri hayatına girse de girmese de dolu olursun. O zaman sevgi dilenmez; sevgi verilir. Kendini tek bir şeyle etiketleme, o zaman coşku gelir. Sen teksin: hem bir aziz, hem bir günahkâr; hem yüce, hem aşağılık… ama yine de teksin. Bölünmezsen, düalite ortadan kalkar. Ne iyi tarafını abart ne kötü tarafını bastır. Her yönünü kabul et ve de ki: “Ben buyum. Ve bütünüm.” Mutsuzluklarınla yüzleş; seni mutsuz eden şeyleri bul, onları anlamaya çalış, sonra yok edebilirsin. Başkalarıyla rekabet etme, kendini kimseyle kıyaslama. Seni senden başka kimse mutsuz edemez, seni senden başka kimse kızdıramaz. Dünyayı kullan ama sahiplenme; yoksa sahip oldukların sana sahip olur. Dünyaya boş geliyoruz, boş gidiyoruz. Bu yüzden herhangi bir şeye sahip olmanın bir anlamı yok. Kazanmayı ve kaybetmeyi bırak, neşeyi bul. Hocaların hocası Osho… Bana kattıkların, yaşama sanatını bize en güzel şekilde öğrettiğin için teşekkür ederim.
NeşeOsho · Butik Yayınları · 202171 okunma
Neşe;içten gelen mutluluk
10/10
·232 syf.··
Beğendi
·
2023 4. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 14 Haziran 2023 15:18
Hayatta gerçek olan tek şey sevgi ve sevgiden ibaretiz.Yaşamla,her varlıkla biriz.Sevgi,neşe çiçeğinin kokusudur demiş yazar...Ne muazzam Neşe içinde yaşa,sevgi içinde yaşa;nefret edenler arasında bile. Neşe içinde yaşa,sağlıklı yaşa;acı çekenler arasında bile. Neşe içinde yaşa,huzur içinde yaşa;sorunluların arasında bile. Neşe içinde yaşa,sahiplenmeden yaşa;ışıltılı olanlar gibi. Olduğun halinle varlığında ne varsa onu kabul edip yaşarsak hayatın keyfine,tadına varoluşumuzun mutlak noktasına varırız.Biz sevgiyiz onu birilerinde bir yerde aramanıza gerek yok. Akıcı,harika bir kitap iyi ki yoluma çıktı ve rehber oldu
1000Kitap
NeşeOsho · Butik Yayınları · 202171 okunma