Notos Sayı: 40 (İslamcılık, Muhafazakârlık, Modernizm)

·
Okunma
·
Beğeni
·
68
Gösterim
Adı:
Notos Sayı: 40
Alt başlık:
İslamcılık, Muhafazakârlık, Modernizm
Baskı tarihi:
Haziran 2013
Sayfa sayısı:
144
Format:
Karton kapak
ISBN:
2789785944973
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Notos
Yazarlar nasıl geçiniyor?
Müge İplikçi: “Yazı pusulamdaki ‘kuzey’: İstanbul.”
Firat Cewerî: “Avluda biten ot acıdır.”

Edebiyatımızın önde gelen dergilerinden Notos’un Haziran-Temmuz, 40. sayısının kapak konusu, İslamcılık, Muhafazakârlık, Modernizm başlığını taşıyor. Kültürün toplumu bölen bir bütün dünya oluşunun anlaşılmayı gerektirdiği bir gerçek. Burada hem bir bütünden söz ediyoruz hem de onu bir araya gelerek oluşturan parçalardan. Ayrı ayrı yaşanan bu parçalar, hiç kuşku yok ki içinde yaşadığımız atmosferi oluşturuyor. Notos bu kez, İslamcı, Muhafazakâr, Modernist anlayışlar arasında kalan edebiyat kültürünü tartışıyor. Notos’un bu sayısı, birbirini anlamakta güçlük çeken dünyalara, özellikle bir yakadakine ışık tutmayı amaçlıyor. Dosyanın yazarları Hasan Bülent Kahraman, Sadık Yalsızuçanlar, Necip Tosun, Ömer Lekesiz, Ayşe Çavdar, Besim F. Dellaloğlu, İrvin Cemil Schick.

Notos’un bu sayısında Müge İplikçi ve Firat Cewerî ile yapılmış iki söyleşi yer alıyor. İlk kitabından bu yana hem kendi dilini hemen oluşturmaya çalışan, hem de kendine özgü bir anlatı dünyası arayışını sürdüren Müge İplikçi Tezcanlı Hayalet Avcıları ileöykü dilini ve dünyasını yeni bir düzeye çıkarıyor. Kürt edebiyatının üstünde önemle durulması gereken yazarlarından Firat Cewerî, Kürtçenin bir edebiyat dili olarak yaşatılmasıyla yetinmeyip zenginleştirilmesini daha baştan önüne koymuş. Notos için yapılmış bu konuşma, Firat Cewerî’nin daha geniş bir okur çevresinde tanınıp anlaşılmasını da amaçlıyor.

Günlerin Getirdiği bölümünde “Yazarlar nasıl geçiniyor?” sorusu irdeleniyor. Geçim, yazarlar için de bir dert kuşkusuz. Hazırda gelirleri yoksa, çoğu zorunluluktan, yazının yanına başka işler koyuyor. Bunu seçmeyip bütünüyle yazmaya ve okumaya odaklı bir yaşam kurabilmek ilk anda kulağa hoş gelse de, bu ne ölçüde olanaklı ya da verimlidir? Yazıyla doğrudan ilgili olmayan mesleklerin, yaratıcılığı beslediği düşünülebilir mi? Akif Kurtuluş, Ayşegül Çelik, Cem Akaş, Cemil Kavukçu, Hikmet Hükümenoğlu, Birgül Oğuz, Ahmet Büke, Elif Köksal, Onur Caymaz yanıtlıyor.
144 syf.
·Beğendi·9/10 puan
Notos öykü bu sayısında bizi farklı bir konuyla daha buluşturuyor. Notos öykü bu sayısında modernizm ve muhafazakarlık konusu mercek altına alıyor. Çok faydalı bir okuma süreci oldu benim için. İyi okumalar. Var olun
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Notos Sayı: 40
Alt başlık:
İslamcılık, Muhafazakârlık, Modernizm
Baskı tarihi:
Haziran 2013
Sayfa sayısı:
144
Format:
Karton kapak
ISBN:
2789785944973
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Notos
Yazarlar nasıl geçiniyor?
Müge İplikçi: “Yazı pusulamdaki ‘kuzey’: İstanbul.”
Firat Cewerî: “Avluda biten ot acıdır.”

Edebiyatımızın önde gelen dergilerinden Notos’un Haziran-Temmuz, 40. sayısının kapak konusu, İslamcılık, Muhafazakârlık, Modernizm başlığını taşıyor. Kültürün toplumu bölen bir bütün dünya oluşunun anlaşılmayı gerektirdiği bir gerçek. Burada hem bir bütünden söz ediyoruz hem de onu bir araya gelerek oluşturan parçalardan. Ayrı ayrı yaşanan bu parçalar, hiç kuşku yok ki içinde yaşadığımız atmosferi oluşturuyor. Notos bu kez, İslamcı, Muhafazakâr, Modernist anlayışlar arasında kalan edebiyat kültürünü tartışıyor. Notos’un bu sayısı, birbirini anlamakta güçlük çeken dünyalara, özellikle bir yakadakine ışık tutmayı amaçlıyor. Dosyanın yazarları Hasan Bülent Kahraman, Sadık Yalsızuçanlar, Necip Tosun, Ömer Lekesiz, Ayşe Çavdar, Besim F. Dellaloğlu, İrvin Cemil Schick.

Notos’un bu sayısında Müge İplikçi ve Firat Cewerî ile yapılmış iki söyleşi yer alıyor. İlk kitabından bu yana hem kendi dilini hemen oluşturmaya çalışan, hem de kendine özgü bir anlatı dünyası arayışını sürdüren Müge İplikçi Tezcanlı Hayalet Avcıları ileöykü dilini ve dünyasını yeni bir düzeye çıkarıyor. Kürt edebiyatının üstünde önemle durulması gereken yazarlarından Firat Cewerî, Kürtçenin bir edebiyat dili olarak yaşatılmasıyla yetinmeyip zenginleştirilmesini daha baştan önüne koymuş. Notos için yapılmış bu konuşma, Firat Cewerî’nin daha geniş bir okur çevresinde tanınıp anlaşılmasını da amaçlıyor.

Günlerin Getirdiği bölümünde “Yazarlar nasıl geçiniyor?” sorusu irdeleniyor. Geçim, yazarlar için de bir dert kuşkusuz. Hazırda gelirleri yoksa, çoğu zorunluluktan, yazının yanına başka işler koyuyor. Bunu seçmeyip bütünüyle yazmaya ve okumaya odaklı bir yaşam kurabilmek ilk anda kulağa hoş gelse de, bu ne ölçüde olanaklı ya da verimlidir? Yazıyla doğrudan ilgili olmayan mesleklerin, yaratıcılığı beslediği düşünülebilir mi? Akif Kurtuluş, Ayşegül Çelik, Cem Akaş, Cemil Kavukçu, Hikmet Hükümenoğlu, Birgül Oğuz, Ahmet Büke, Elif Köksal, Onur Caymaz yanıtlıyor.

Kitabı okuyanlar 5 okur

  • Mihrimah
  • Emrah Bayram
  • Gregor Samsa
  • Yasin
  • Rojin Turay

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%50 (1)
8
%50 (1)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0