Puan

8.910 üzerinden
2.452 kişi
Derry’de Kırmızı Balon Görürsen Kaç! - O
10/10
·1064 syf.··
2025 102. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 13 Aralık 2025 23:49
Haritada ismini bulmakta zorlandığımız bir Amerikan kasabası Derry… O Tüm dünya tarihini etkileyecek karanlık bir sırrın sahibi. Eğer kontrol edilseydi belki de tüm savaşların bitimi, ütopik bir aydınlanma çağı yaşatabilirdi. Ama o Pennywise’tı. Kimsenin sahip olamayacağı türde bir uzay yaratığı… Stephen King başımıza iş açtı. O… Ve O’nun yaptığı en büyük hata 1958 yılında Derry’de sel felaketi olduğunda Georgie isminde su üzerinde kayığını yüzdürmek isteyen küçük bir çocuğu kandırarak öldürmesi oldu. Kendine öyle bir düşman edindi ki bu düşmanın adı Bill Denbrough. Ölen Georgie’nin abisi. Suda yüzdürmek istediği kayığını yapan abi. Kardeşini içten içe çok seven abi Bill. Bu ölümün doğal olmadığını çok iyi bilen Bill, arkadaşlarıyla Derry’de neler olup bittiğini araştırmaya başladılar. Adeta birer halka gibi oldular. Eddie bu halkanın üstüne en titrenen ailesinin çocuğu olarak zayıf görünse de kafası pusula gibiydi. Eddie ile asla kaybolmazdınız. Richie ise korkunç irlandalı polis taklidi yapan, espirili, eğlenceli ve her ortamda olmasını isteyeceğiniz; arkadaşlarının tabiri ile “geveze”. Beverly ise Kaybedenler’in tek kızı. Kızıl saçları ve derin bakışları ile hepsi ona hayran. Çok cesur çok savaşçı. Ben ise mimari ruhu oldukça gelişmiş, el becerisi olan ama okulda diğer aptalların kilosu ile alay ettiği bir dahi. Stanley yahudi bir ailenin oğlu. Titiz, temiz, ama arkadaşları söz konusu olduğunda ellerini kirletmekten çekinmez. Zekidir, öngörüldür. Mike’a gelirsek; ten rengi nedeni ile beyazların arasında bir siyah kaya parçası. Ama bana sorarsanız inci tanesi bir kalbi var. Araştırmacı ruhlu Mike sayesinde; katil, çocukların korkuları ile beslenen Pennywise ile mücadele ederken kaç sıfır geride olsalar da yine Mike sayesinde yıllar sonra bir araya
Korku-Gerilim
OStephen King · Altın Kitaplar · 20257,4bin okunma
Puan vermedi·1064 syf.··
2025 4. kitabı
·
39 günde okudu
·
Okunma: 16 Ekim 2025 00:00
En sevdiğim yazar ama okurken araya çok zaman girdi ve kitabı bitirme sürem çok uzadı günde 10 sayfa bile okusam kaldığım yerden heyecanla hep devam ettim sizi içine çeken asla sıkmayan bir başyapıt
Alıntı
OStephen King · Altın Kitaplar · 20257,4bin okunma
Reklam
10/10
·1064 syf.··
2021 63. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 27 Eylül 2021 00:47
En sevdiğim filmler arasında başı çeken filmdir kendisi kitabını yakın zaman önce almıştım ama çok kalın olduğu için gözümü korkutmuştu ne kadar uzun sürüyor olsada ana karakterlerimizin arkadaşlıkları arasında kendinizi çok mutlu hissediyorsunuz aslında incelemesini yazmayacaktım fakat sonunda çocuklarımızın kanalizasyondan çıktığı kısımda ki sahne beni aşırı hayal kırıklığına uğrattı ve yazara çok öfkelendim neyseki filmde o sahne konmamıştı film ve kitap neredeyse birebir sadece kitapta daha detaylandırma var ve bir iki olay farklı yansıtılmış bunun dışında aynı diyebiliyorum bana soracak olursanız film mi kitap mi derseniz benim tercihim film olurdu fakat maalesef film kısa olduğu için kitaptaki kadar karakterlerimizin aşırı tatlı arkadaşlıklarını bize tam geçiremiyor ben zaten pennywise hayranı biri olarak çok sevdim sadece dediğim gibi beni aşırı derecede hayal kırıklığına uğratan bölüm dışında kitapta oldukça güzeldi
OStephen King · Altın Kitaplar · 20257,4bin okunma
10/10
·1064 syf.··
2019 68. kitabı
·
22 günde okudu
·
Okunma: 24 Temmuz 2019 21:53
King’in seneler önce yazdığı ama daha tam “King” olamayıp da yayıncısından uzunluğundan dolayı kitaplarının geri çevrildiği ve kısaltılmasının istenildiği dönemlerde yazdığı, belki de King’in yazdığı en büyük ve sevilen birkaç romanından biri. Sayfa sayısının hakkını verebileceği şekilde roman içinde karakterlerin de uzun uzun dönemlerini okuyoruz. Her bir olayı ve dönemi en ince ayrıntısına kadar okuyup her bir karakteri ayrı ayrı tek tanıyıp konunun olgunlaşması ile beraber gerilimin harmanlandığı ve seviyesinin yükseldiği bir roman. Okurken bazı kısımlarda bu kadar uzatmaya acaba gerek var mıydı diye sormadım değil, bilemiyorum sanki bazı kısımlar (az olsa da) kısa tutulsa kitabın güzelliği bir seviye daha yukarı çıkacakmış gibi geliyor. Kitabın yazım tarihinden dolayı bazı korku ve gerilim öğeleri belki günümüzdeki benzer kurguları düşünürsek eğer biraz saçma geliyor, yadırganıyor olabilir ama romanın bir bütün olarak güzel olmasından dolayı çok da önemsenmeden okunabiliyor. Kitabı okuduktan sonra hem önceki uyarlamasını hem de yeni film uyarlamasını izlemenizi de tavsiye ederim.
OStephen King · Altın Kitaplar · 20257,4bin okunma
9/10
·1064 syf.··
Beğendi
·
2020 1. kitabı
·
22 günde okudu
·
Okunma: 23 Eylül 2020 00:38
"HADİ GÜMÜŞ, İLERİİİİİİİ!" Uzun zamandır merak ettiğim ve sürekli okumak istediğim bir kitaptı kendisi. Hep merak edip bir türlü alıp okuma fırsatını elde edememiştim. Şimdi okuduktan sonra ne kadar geç kaldığımı fark ettim. Kitabı tek kelimeyle anlatmak gerekirse, muazzamdı. Korku film,dizi ve kitaplarına hep merakım olmuştur. O filmini de büyük bir heyecanla izlemiştim. Ama kitabını okumak ayrı bir zevkti. Öncelikle Stephen King cidden bu kitabı ustaca kaleme almış. Adamın nasıl bir hayal dünyası var asla tahmin edemem ama mükemmel olduğu kesin. Böyle bir kurguyu yazmak, oluşturmak cidden sağlam bir hayal gücü gerektiriyor. Kitapta bulunan her şey o kadar güzel ki... Evet bazen kafa karışıklığı yaşattığı oldu ama sonlara doğru hikayeyi o kadar güzel harmanlamış ki, hayran kaldım. Bir anda yetişkin hallerini okurken diğer yandan küçüklük hallerini okurken buldum kendimi. Olay örgüsünü öyle bir şekilde toplamış ki cidden ustalık gerektiren bir durum bu. Kitabı okurken heyecanlandım, sürekli merak içerisinde kaldım, bazı kısımlarda iğrendim, ve bazı kısımlarda fazlasıyla duygulandım. Bu kadar hissi bana yaşatan tek kitap olabilir. Filmi izlediğimden ötürü olaylara hakimdim ancak kitabı okuduktan sonra filmleri hiçbir şeymiş diyorum. O kadar ayrıntı o kadar olay var ki filmde bunlar kopuk kopuk ve değiştirilmiş haldeydi. O'nun bile düşüncelerini aktarmış bize Stephen amcamız. Korku,gerilim,dram,aşk hepsini içinde barındıran bir kitap olmuş. Ciddi anlamda aşırı beğendiğim bir kitap oldu. Eminim ki ileride bu kitabı yeniden elime alıp bir kez daha hayranlıkla okuyacağım. Kesinlikle ve kesinlikle korku severlerin okuması gereken harika bir eser.
OStephen King · Altın Kitaplar · 20257,4bin okunma
Reklam
Reklam