Osmanlı İmparatorluğu ve Jön Türk Devrimi Gönderileri
Osmanlı İmparatorluğu ve Jön Türk Devrimi kitaplarını, Osmanlı İmparatorluğu ve Jön Türk Devrimi sözleri ve alıntılarını, Osmanlı İmparatorluğu ve Jön Türk Devrimi yazarlarını, Osmanlı İmparatorluğu ve Jön Türk Devrimi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"İkinci Meşrutiyet'in askerî kesime getirdiği farklı bir öge Osmanlı toplumunun onların meşrutiyetçi çizgilerine olan güveniydi. Askerî kesim Osmanlı İmparatorluğu'nda meşruti rejimin devamının güvencesi olarak görülüyordu."
"24 Temmuz'daki meşrutiyet ilanından sonra Osmanlı başkenti ve diğer bölgelerindeki meydanları dolduran çoşkulu kalabalıklar çok geçmeden, 1909'a kadar aralıksız devam eden gösteri ve grev hareketi başlatarak, hırslı kalabalıklara dönüştüler."
"1908'den sonra gerçekleşen en çarpıcı değişikliklerden biri Ramazan'ın ekonomik boyutu ile ilgiliydi. 1908'den itibaren Ramazan ve bayram kutlamaları daha az gösterişli hale geldi."
"Temmuz'daki devrimden hemen sonra, kadınlar kamusal alanlara daha hafif kıyafetlerle gidiyor, gösterilere katılıyor, toplantılarda konuşuyor, kadın denekleri kuruyor, kadın gazeteleri ve dergileri yayımlıyorlardı."
"İkinci Meşrutiyet'in ilk yılı hapishanelerde af talepleri üzerine isyanlar ve firarlarla geçti. Siyasi yetkililer hapishaneler üzerinde kontrol sağlamakta zorluk yaşadı."
"Yeni rejimle beraber genel af bekleyenler affın sadece siyasi mahkûmlar için olduğunu öğrenince toplu olarak harekete geçerek ve Saray'a telgraflar yollayarak hayal kırıklığına uğradıklarını gösterdiler."
"İttihat ve Terakki Cemiyeti, padişahın Meşrutiyet'in kahramanı olarak görülmesinden memnun değildi. Bu yüzden 27 Temmuz'da İstanbul'da Meşrutiyet'in padişahın değil İttihat ve Terakki Cemiyeti'nin eseri olduğunu açıklayan el ilanları dagıttılar."
"Ahmed Rıza'ya göre, Nisan 1909 olayları Osmanlıların yeni siyasi rejime uymaya hazır olmadıklarını gösteriyordu. Zaten gösterildiği gibi, 31 Mart Vakası Osmanlı ve Türk siyasi kültüründe kalıcı bir etki bırakmıştır."
"Ahmed Rıza tipik bir Jön Türk olmaktan çok uzaktı. Yine de hareketin başlıca ideologlarından biridir ve dolayısıyla siyasi düşüncesinin de önde gelen bir temsilcisidir."