Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Bir Keşif

Patikalar Üzerine

Robert Moor

Patikalar Üzerine Sözleri ve Alıntıları

Patikalar Üzerine sözleri ve alıntılarını, Patikalar Üzerine kitap alıntılarını, Patikalar Üzerine en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Eski Mezopotamya’dan kalma 5000 yıllık meslekler kataloğu olan Mesleklerin Standart Listesi’ne göre kraldan başlayarak aşağıya doğru inen ve çevirisi mümkün olmamakla birlikte kesinlikle nahoş bir meslekle sona eren 120 meslek vardı. Günümüzdeyse Amerika Birleşik Devletleri’nde yirmi bin ile kırk bin arasında ayrı meslek bulunduğu tahmin ediliyor.
Sayfa 348
Bir yolun işlevi, artan bu kaosu okunaklı bir hatta indirgemektir. Keçiyollarının temel ulaşım biçimi olduğu vakitlerde yaşamış kadim peygamberler ve bilgelerin çoğu, bu gerçegi anlamıştır; belli başlı her dinin kurucu metinlerinin yol metaforu kullanması bundandır. Zerdüşt genellikle gelişimin, olanak tanımanın ve aydınlanmanın "yollarından" söz eder. Kadim Hindular ruhani özgürleşmeye ulaşmak icin üç marga ya da yol olduğunu belirtir. Sidarta Gautama aryastangamarga ya da Sekiz Aşamalı Asil Yol'u salık verir. Tao'nun kelime anlami "yol" demektir. Islam dininde Muhammed'in ögretilerine "yol" anlamına da gelen sünnet denir. Incil de pa-tikalarla örülüdür: Tanrı putperestlere,"İyi yolun bulunduğu kadim patikaları sorun ve o patikalarda yürüyün, böylece ruhlarınız huzur bulacak," diye buyurdu. (Putperestler ise şu karşılığı verdi: "Bizler o yolda yürümeyeceğiz.")
Sayfa 27
Reklam
Örneğin insan vücudunda en az insan hücresi kadar bakteri hücresi vardır, belki daha da fazla. “Sende sen olmayan daha fazla hücre var”
Sayfa 66
Her patika hikâye anlatır, ancak bazı patikalar diğerlerine nazaran daha zarif anlatır.
Sayfa 94
Sömürgeciler kendileriyle birlikte, soyut maddi değerin yaratılması, değişimi ve birikimi olarak şimdi kapitalizm adını vermediğimiz karmaşık bir ticaret biçimini de getirdiler. Şeyler ve eylemler paraya dönüştürülebilirdi ve para da başka şeyler ve eylemler için değiş tokuş edilebilirdi. Yani ağaçları kesilmiş bir orman, dolu bir para kesesi ve dolu bir para kesesi de bir yıllık tahıl ikmali olabilirdi. Bu dâhiyane sistem, neredeyse küresel ölçekte ticaret ağlarının ortaya çıkmasını mümkün kıldı. Gemiler inşa edildi, kaynaklar toparlanıp satıldı ve imparatorluklar yükseldi. İnsanların toprağa ilişkin algıları belli belirsiz değişmeye başladı. Toprak artık salt bir mesken ve hayat kaynağı değildi; değeri azami seviyeye çıkarılabilen ve çıkarılan bir metaydı.
Sayfa 251
Smith becerikli bir biçimde sürü gütmenin amacının koyunlara zorbalık etmek değil, “çobanın yapmalarını istediği şeyi yapmaları yönünde bir arzu yaratmak olduğunu” yazar ve şunu da ilave eder, “bütün hayvanlarla başarılı bir biçimde başa çıkmanın sırrı budur.”
Reklam
…Yol dünyayı anlamlandırmanın bir şeklidir.
Sayfa 27
Tanrım bana yolun kenarında bir patika ayır Dua ediyorum planının bir parçası olsun bu. Yükü yığ ve ağırlığı yükle ve elimden gelen en iyi şekilde gideceğim onunla. Lütfen sabırla kutsa beni; sırtıma güç ver Sonra çöz beni ve gideyim. Yükünü taşıyan bir eşek, Toprağı süren bir öküz gibi. Ve bu yola bir kez çıkınca, senin şahidin olacağım Senin yolunun, hakikatinin ve ışığının yolunda Çehremi sağlam ve doğu aydınlat, lyilik ve doğruya giden yol üzerinde. Eğer sendelersem ve başarısız olursam diye Bilen herkese denediğimi söyle. Çünkü ben bir beceriksizim, zayıf ve kırılgan, Seni yadsıdığımda sevgili Tanrım. Senin hükmünün vaktinin geldiğin gün kutsa, Ve bağışlanmış merhametini kutsa. Ve bu yolculuğu kutsa, bütün methiyeler sana, Yolun kenarındaki bu patikada.
Sayfa 369 - Eberhart
Bizler, her birimiz, iliğimize kadar yabaniyiz.
Sayfa 67 - KolektifKitabı okudu
Ontolojik hakikat -dünyanın derin gerçekliği- kaostur. Pragmatik hakikat -gerçekten kullanabileceğimiz, bizi bir yerlere götürün hakikat- ise kaosun rafine edilmiş halidir. İlk yaban, ikincisiyse bir yoldur. İkisi de elzemdir, ikisi de doğrudur.
Sayfa 388
Reklam
bölüm bir
Bizler, hayvanlar olarak, neden ağaçlar gibi sabit kalmayız da köklerimizden kopup başka bir yere gideriz? Doğmadığımız ve ait olmadığımız yerlere gitmeyi neden göze alırız? Neden bilinmeze doğru hızla ilerleriz?
‘ Bonnet ; tırtılların doğal davranışlarını -hiçbir engelleme olmaksızın- evinin rahatlığında gözlemlemek ister ve akdiken ağacının dalını çalışma odasının dışındaki pencere pervazına yerleştirme fikri gelir aklına. Bu pencere kısa sürede Bonnet’ nin önünde esrik saatler geçirdiği bir tür antik televizyona, minyatür bir dünyayı sergileyen cam bir ekrana dönüşür.’
Sayfa 82 - kolektif
Kesinlikle...
“Diğer hayvanların zihinlerini okuyamıyor olabiliriz ama onların patikalarını okuyabiliriz. Bunu yapmayı öğrenerek sadece insan olmaktan fazlası olduk: hayvanları avlayarak zekamızı biledik ve en eski teknolojilerimizden bazılarını icad ettik; hayvanları güderek süt ve etin, deri ve yünün güven veren lükslerinin semeresini aldık; hayvanlara koşum takarak tarlaları sürdük, mallarımızı naklettik ve şehirler inşa ettik ve hayvanların bilgeliğini inceleyerek kendi bilgeliğimizi artırdık.Kıtalar boyunca süren bu yavaş vals _hayvanlar ve insanlar çarpıştıkça, birbirleriyle uyuştukça ve nihayet birbirine destek olmaya başladıkça_ zaman içinde hepimizi dönüştürecek.”
Sayfa 116 - kolektif
Yeryüzünün asıl ve önde gelen yol açıcıları insanlar değildir. Bizim beceriksiz toprak yollarımızla mukayese edildiğinde karıncaların patikaları alenen sihirlidir. Anlaşılan o ki pek çok memeli türü de patika inşa etme hususunda kaydadeğer bir ustalık sergilemektedir. En sersem hayvanlar bile çevredeki en etkili güzergahı bulma hususunda uzmandır.
57 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.