Yoksa siz kitaptan bir kısmına inanıp bir kısmını inkar mı ediyorsunuz? Sizden bunu yapanların cezası, dünya hayatında rezil olmaktan başka bir şey değildir. Onlar kıyamet gününde azabın en şiddetlisine itilirler.
( Bakara 85)
Medine-i münevvere'de pahalılık oldu. -"Ya rasulallah fiyatlar yükseliyor bize si'r (kar haddi) koyunuz" denildi. Rasulullah Efendimiz;
-"Narh koyan Allah teâlâ'dır. Rızkı genişleten, daraltan, gönderen yalnız O' dur. Ben Allahu Teala'dan bereket isterim." buyurdu (hadisi şerif)
Esnafın hepsi fiyatları fahiş olarak yani maloluş fiyatlarının iki misline arttırdığı millete zarar ve zulüm haline getirdiği zaman, hükümetin tüccarlara danışarak uygun bir narh koyması caiz olur
(İbni Nüceym)
Narh: Çarşıda pazarda satılan her türlü mal için hükümet tarafından konulan fiyat
İslam dininin, insanların dünya ve ahiret mutluluğunu sağlamak üzere getirdiği kuralların bütününe şer-i hükümler denir. Şer'i hüküm denince ayet ve hadislerin doğrudan ifade ettiği hükümler anlaşılır.
Hırsızlık, gasp, rüşvet, faiz gibi haram yollarla kazanılan haram mal ; zekâta tâbi değildir. Çünkü alimler haram malı elinde bulunduranın mülkünü kabul etmemişler, onda tasarrufu yasaklamışlardır.