Psikolojide Temel Meseleler ve Tartışmalar

Richard Gross

Psikolojide Temel Meseleler ve Tartışmalar Gönderileri

Psikolojide Temel Meseleler ve Tartışmalar kitaplarını, Psikolojide Temel Meseleler ve Tartışmalar sözleri ve alıntılarını, Psikolojide Temel Meseleler ve Tartışmalar yazarlarını, Psikolojide Temel Meseleler ve Tartışmalar yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"...Radikal davranışçılık bilimsel bir yasa ya da bir dizi deneysel bulgu değildir. Meta-bilimseldir, yani bir davranış biliminin nasıl olması gerektiğini tanımlamaya çalışır. O'Donohue ve Ferguson'a göre (2001) radikal davranışçılık bir bilim felsefesidir veya daha net söylersek, bir psikoloji felsefesidir." -Richard Gross, Psikolojide Temel Meseleler ve Tartışmalar, Kaknüs Yayınları, syf: 108
"Biyolojik yaklaşım kişiyi bulunduğu sosyal bağlamından çıkarıp neredeyse sadece bedendeki fiziksel süreçlere odaklanır. Bu da indirgemeciliğin ve belirlenimciliğin başka bir biçimidir; bunun sonucu (hayvanların aksine) insanların özgür iradeye sahip olduğu görüşüne meydan okur" -Richard Gross, Psikolojide Temel Meseleler ve Tartışmalar, Kaknüs Yayınları, syf: 104-105
Reklam
"Parkinson hastalığının özelliği olan hareket bozukluğu ile nöron işlevsizliği arasında oldukça doğrudan bir bağlantı olabilse de, hastalığa bağlı mizaç bozukluğunu açıklamaya gelince Parkinson hastalığının özelliği olan işler karışmakta. Bu da beyin ve zihin (bilinçlilik) arasındaki ilişkiye değğin daha genel felsefi meseleyi gündeme getiriyor." -Richard Gross, Psikolojide Temel Meseleler ve Tartışmalar, Kaknüs Yayınları, syf: 104
"Biyolojik yaklaşım indirgemecidir, yani insan (ve insan dışı) psikolojik süreçleri ve davranışı (nöronlar/sinir hücreleri ve hormonlar arasındaki etkileşimler gibi) fiziksel/psikolojik yapıların işleyişi açısından açıklamaya çabalar. Bunun sonucunda bu süreçler nöronlar/sinir hücreleri arasındaki sinaptik geçişler gibi bu yapıyı oluşturan daha küçük süreçler üzerinden açıklanır. Nihai olarak indirgemecilik tüm psikolojik süreçlerin biyoloji ve dolayısıyla kimya ve fizik açısından açıklanabilir olduğu iddiasındadır. Bazı Psikologlar bu bakışın bütünsel insanı görmeyi engellediğine ve gündelik yaşamdaki etkileşimleri ve diğer insanlarla deneyimleri yansıtmayı başaramadığına inanırlar." -Richard Gross, Psikolojide Temel Meseleler ve Tartışmalar, Kaknüs Yayınları, syf: 104
"... Bireyler ne kadar "özgün" olursa olsun, büyüleyici başka bir yabancı türden olmayıp, her zaman bariz biçimde insandırlar, ancak nihayetinde bizlerden çok farklı oldukları için, onların anormal -bazen cok tuhaf- davranışlarında bizim "normal" benliklerimizin özelliklerini göremeyiz. "Tekrarlanamadığı" için vaka çalışmalarının geçersiz olması şöyle dursun, davranış dediğimiz şey basmakalıp (normal) davranışların bir çeşit abartılması veya çarpıtılması gibi duruyor- o davranış da aynı "havuz" dan geliyor." -Richard Gross, Psikolojide Temel Meseleler ve Tartışmalar, Kaknüs Yayınları, syf: 98
"Bencil Kapitalist, James'in kuramının ardındaki bilimsel kanıtları sunmaktadır... Vatandaşlarını yüksek puan elde etmeleri, en fazla parayı kazanmaları, daha zayıf ve diğer herkesten daha güzel olmaları hususunda cesaretlendiren toplumlarda insanlar daha mutsuzdur. James için bu sosyal ve kültürel baskılar tartışmasız olarak mutsuzluğun nedenidir." -Richard Gross, Psikolojide Temel Meseleler ve Tartışmalar, Kaknüs Yayınları, syf: 307
Reklam
Erkeklik ve kadınlık aynı zamanda Hofstede’nin işle ilgili hedeflere göre (Japonya erkeksi ve İsveç kadınsıdır) açısından tanımladığı dört temel boyutundan biridir. Erkeklik ve bireycilik arasında, diğer taraftan kadınlık ve toplulukçuluk arasında ilginç bir benzerlik vardır. Kadınsı kültürler, yaşam kalitesi, iyi kişiler arası ilişkiler, iyi beslenme, başkalarına duyulan ilgi ve nazik ve ilgili olmaya önem verirken; eril kültürler işi tamamlama başarı, derece alma, ilerleme, güçlü ve etkili olmayı vurguluyor.
Aslında kadınların tipik olarak sahip olduğu düşünülen birçok davranış/kişilik özelliği, güçsüz olan insanlara özgüdür ve bu nedenle bunlar güçsüzlüğün nedeni değil, sonucudurlar.
Travmalar hissetme, düşünme ve yaşam biçimlerimiz üzerinde öyle bir kesinti yaratırki, öğrenebilen ve daha çok öğreneceği olan insanlar, daha büyük bir anlam, bilgelik ve erdem için kışkırtmış olur. Bu arada zaten öğrenmiş olan insanlar... Evet, bunların hepsinin farkındayım ve yaşam her şeye rağmen çok anlamlı derler.
25 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.