Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Rönesans ve Barok

Özkan Eroğlu

Rönesans ve Barok Hakkında

Rönesans ve Barok konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
0/10
0 Kişi
3
Okunma
Beğeni
604
Görüntülenme

Hakkında

Sanatın tarihindeki en önemli ve olgun ikili yapı, Rönesans ve Barok sanat tavırları arasındadır. Barok sanat, öncesindeki Rönesans’tan Maniyerizm aracılığıyla doğmuştur. Bu anlamda Rönesans bir oluşu temsil ederken, Barok bir bozuluşu temsil eder. Fakat en önemlisi, ortalama 300 yıla yayılan bu iki sanat dönemi arasındaki diyalektik bağlantıdır, böylece üstelik bunu belki de en açık şekilde gerçekleştirdiklerinden ötürü büyük önem noktaları ortaya koyarlar. Bu durumda, karşıtıyla düşünme yönünde, bu iki dönemin sanatı birbirleriyle yan yana getirilebilir ve incelenebilir bir boyut kazanmış da olur. Bunu form anlamında en iyi dile getirenlerden biri Batıdaki sanat tarihi dünyasında Heinrich Wölfflin olmuştur. Bizde ise Mazhar Şevket İpşiroğlu, Wölfflin etkili eğilmiştir özellikle Rönesans sanatına ve tabii olarak bu dönemi ele alırken, Barok sanata da yeri geldikçe vurgular yapmıştır. Biz ise iki dönemin sanatına, karşılıklı bir sanat filozofik anlayışla bakıyoruz bu kitapta. Rönesans sanatına, tamamen tarafımıza ait “Katman Filzofisi” tanımıyla yaklaşırken, Barok sanata ise Leibniz; Kıvrım ve Barok ilişkisini irdeleyerek ileten Gilles Deleuze’ün açmaya çalıştığı şekli yanımıza alıyor, fakat kendimize ait yaklaşımları da ileri sürüyor ve Barok sanat olgusuna da “Kıvrım Filozofisi” tanımıyla yaklaşıyoruz. Burada özellikle Kıvrım tanımlarına bakışımızı yönlendiren bir başka çalışma ise, Ömer Aybars Yurdun ile birlikte okuma çalışmasını yaptığımız ve Tekhne Yayınlarından çıkan Kandinsky’nin “Nokta ve Çizgiden Yüzeye” kuramıdır. Bu tip kapsamlı sanat dönemlerinin, form’dan meseleye giriş yapan filozofiler eşliğinde ve bazı net, sağlam analojileri de devreye sokarak açıklanıp, aktarılabileceğine olan inancımız ise çok yüksektir. Bu inancımızdır ki, bu kitabı kaleme almamızı sağlamıştır. Kitapta görüleceği üzere, başka kaynaklara elimizden geldiğince az atıfta bulunduk ve büyük bir kısımda kendi görüşlerimizi sunduk. Sanat Filozofisi üzerine 8 Şubat 2012’den bu yana sürdürdüğümüz Privat Dozent’lik çalışmalarımızın en belirgin yansımasıdır bu kitap ve tarafımıza ait son derece öznel bir Rönesans ve Barok yaklaşımıdır. Konu üzerine ilk defa Türkçede, başka yazar ve düşünürlerin etkisinin bu denli az olup, şahsi düşüncelerin çok daha yoğun olması nedeniyle kitabımızın değerli olduğunu, bu nedenle gelecek kuşaklara örnek olacağını düşünüyor ve özellikle bundan ötürü kitaplarımızın içinde bu çalışmayı ayrı bir yere koyduğumuzu da tüm açık yürekliliğimizle belirtmek istiyoruz. Öznel çalışmalar bir toplumu zenginleştirecek olan içerikleri de beraberinde getirirler. Cesaretle, kendinize özgü ve o nedenle gerçek olan yaratılarınızı ileri sürdüğünüzde, ortaya çıkan görüşleriniz karşıtı görüşlerle birlikte, geniş zamanlar kapsamında gereken yenilikçi enerjilerin oluşmasını sağlar. Bu enerjilerdir ki, ilgili konu ne ise, onun üzerinden bir toplumun itici güçleri olurlar. Bu nedenle “Rönesans ve Barok” kitabımızın ülkemiz ve dünya sanat tarihi alanlarına sunulmuş farklı bir yayın olduğunu ve bu türden yayınların artmasının da bir zorunluluk olduğunu belirtmek isteriz.
Tahmini Okuma Süresi: 4 sa. 32 dk.Sayfa Sayısı: 160Basım Tarihi: Eylül 2018Yayınevi: Tekhne Yayınları
ISBN: 9786058481749Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Türler:
Reklam

Yazar Hakkında

Özkan Eroğlu
Özkan EroğluYazar · 52 kitap
1985-1989 arasında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü Sanat Tarihi Anabilim dalında Lisans eğitimi aldı. 1990-1992 arasında İ.Ü Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Anabilim Dalında Yüksek Lisans’ını “Sur İçi Galata’sı Üzerine Bir Deneme” isimli tezle tamamladı (YÖK No: 20351). Doktorasını İ.Ü Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü’nde “Hofmann Atölyesinde Çalışan Türk Ressamları ve Türk Resmine Katkıları” isimli tezle tamamladı (YÖK No: 394069). 1990-2010 yılları arasında üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalıştı (Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Bölümü, Yeditepe Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu, Işık Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi). “Uygarlık/Kültür Tarihi”, “Genel Sanat Tarihi”, “Çağdaş Sanat Yorumu”, “Türk Sanatı”, “Çağdaş Türk Sanatı”, “Sanat Felsefesi”, “Çağdaş Sanat Felsefesi”, “Estetik”, “Sanat Sosyolojisi”, “Sanat Psikolojisi”, “Yapıt Yapısı”, “Mitoloji ve İkonografi” isimli dersleri vermiştir. 1990-1993 yılları arasında Berlin HdK’den Prof. Horst-Martin Herrmann’ın asistanı oldu. Asistanlığı sırasında karşılaştırmalı olarak klasik ve modern deformasyon konuları üzerinde seminer çalışmaları yaptı; El Greco ve Francis Bacon üzerinde derinleşti. 1993 yılında Freiburg Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü’nde çalışmalarda bulundu. Şehirdeki Alte ve Neue Museum’larda araştırmalarda bulundu. Aynı yıl, Basel’de de bir süre çalıştı. 1996-1997 yıllarında internet üzerinde “gorselsanat.com” isimli bir dergi yönetti. 1999’da Sanat Çevresi Dergisi Genç Eleştirmen Ödülü’nü aldı. 2003-2004 yıllarında faaliyet gösteren ve beş sayı yayınlanabilen “sanatsanat” isimli üç aylık derginin oluşumunu üstlendi ve yönetti. 2002’de Floransa ve Roma, 2004’te Paris, 2005’de Londra, 2006’da Amsterdam, Rotterdam, Delft ve Den Haag şehirlerinde sanat tarihi gözlemi amaçlı bulundu. 2006-2009 yılları arasında “Güncel”, “Eleştiri” ve “Sanatartkunst” isimli süreli yayınların editörlüğünü yaptı. 2008-10 arasında Işık Üniversitesi GSF’de çalıştı ve aynı fakültede “Akademi Art” isimli gazetenin ilk iki sayısında editörlük yaptı. 2011’de sanatartkunst Abdurrahman Öztoprak Özel Sayısının editörlüğünü üstlendi. Birçok süreli sanat yayınında yazmış olan Eroğlu, süreli yazılarına ağırlıklı olarak ozkaneroglu.com, fotoritim.com ve Nationalturk’de devam etmektedir.