Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Evrensel Bir Dil

Semboller

Joseph Piercy

Semboller Sözleri ve Alıntıları

Semboller sözleri ve alıntılarını, Semboller kitap alıntılarını, Semboller en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsanlık bilinen en eski uygarlıklardan beri işaretler ve semboller yarattı. İlkel insanın mağara resimleri ve taş üzerine yazılan yazılar aracılığıyla kendi dünyasını resmetme girişimlerini dair kesin delillere sahip olsak da bu yatırımların arkasındaki motivasyon tam olarak bilmiyoruz. Mısır hiyeroglifleri esasen bir alfabe formunda olsada semantik anlamı ifade etmek ve düşünceleri iletmek için piktogram kullanımına dayanır bu da hiyerogliflerin simgeselin alanı içine yerleştirir.
Genel bir kural olarak, kayıtlı ticari markalar ® sembolü ile gösterilirken, kayıtlı olmayan markalar ™ işaretini taşır.
Sayfa 109Kitabı okudu
Reklam
İlk yazı karakteri temelli ikon, :-), Pennysylvania'daki Carnegie Mellon Üniversitesi'nde bilgisayar öğretmeni Scott Fahlman'a atfedilir. Fhalman, 1982'de öğrencileri için bir mesaj panosu oluşturuyordu ve yan duran gülümsemenin neşeli gönderileri ifade etmek için kullanılmasını önerdi.
Ters çevrilmiş haçın kökeninin, İmparator Neron döneminde Hıristiyanların maruz kaldığı zulümlerde yattığına inanılır.
(Mısırlılar hakkında): Mumyalama sırasında diğer bütün yaşamsal organları çıkarıp kalbi, ölen kişinin içinde bırakarak, onu fiziksel ve ruhsal sağlığın merkezine yerleştirmişlerdir. Bunun nedeni, tanrıların, kişinin ölümünden sonraki kaderini kalbe bakarak belirleyecek olduklarına inanmalarıydı.
İşitme engelliler tarafından kullanılan işaret dili ile ilgili yaygın yanlış kanılardan biri, işaret dilinin evrensel olarak anlaşılabilir bir sistem olduğudur.
Sayfa 131Kitabı okudu
Reklam
...haçın Hıristiyanlar tarafından alenen kabul edilmesi, çarmıha gerilmeden üç yüzyıl sonra olmuştur: Hıristiyanlığı kabul eden ilk Roma İmparatoru Konstantin I, Mesih'in çektiği acıya hürmeten, MS 337'de ceza olarak çarmıha germeyi yasakladı ve bundan sonra haç, bir işkence aleti olmaktan çıkıp ibadetin kabul edilebilir bir sembolü haline geldi.
Umutsuzluk içindeydim, derin bir umutsuzluk. Kendimi çizdim: Goya'nın idam mangasının önünde duran köylüsü gibi, avuç içlerini dışa ve aşağıya doğru uzatmış umutsuzluk içindeki bir kişinin temsili bu. Çizgimi bir çizgiye dönüştürdüm ve etrafına bir daire çizdim.
Sayfa 99
Hitler'in 1938'de Time dergisi tarafından "Yılın Adamı" seçilmesi günümüzde akıl almaz bir şey gibi duruyor.
Sayfa 77 - Maya KitapKitabı okudu
Ticari marka
Ticari marka veya logo kullanımının Roma İmparatorluğu dönemine kadar uzandığı düşünülmektedir. Roma ordusu için kılıç yapan demirciler, yapımcısını belirtmesi için genellikle, silahların saplarının üzerine baş harflerini veya bazı semboller koyarlardı.
Sayfa 143 - Maya YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Yüzde İşareti
Yüzde işareti ilk bakışta eşit değere sahip iki sayıyı temsil ediyormuş gibi görünür ve bu ironik bir durumdur çünkü aslında gösterdiği şey, bir niceliğinin diğerinden daha ufak olmasıdır. 14.yy'a kadar tüccarlar, muhasebeciler, matematikçiler için İtalyancada "(her) yüz için" anlamına gelen per cento demek âdettendi. Bu ifade, zamandan tasarruf etmek ve kısaltma yapıldığını göstermek için p'nin gövdesi boyunca çekilen bir çizgi ile "per 100" veya "p 100" olarak yazılırdı. 15.yy'ın başlarında, yatay bir çizginin ve üst simge olarak cento'nun "o"sunun yanında PC kısaltmasının kullanıldığına dair kanıt mevcuttur, dolayısıyla simge daha çok şöyle gözükmekteydi: pc-°. Sonra iki yüzyıl içinde kısaltma ortadan kalktı ve "o" harfine çizginin altındaki değer "o" eşlik etti.
Sayfa 133 - Maya YayınlarıKitabı okudu
Yin ve Yang
Taijitu olarak da bilinen yin ve yang sembolü Çin'in Taocu geleneğinden gelmektedir. Bu simgesel şekil, her biri zıt renklerde ufak bir nokta içeren biri beyaz diğeri siyah olmak üzere iki gözyaşı damlası şeklinde yarıya bölünmüş bir daireden oluşur. Taocu öğretide bu zıtlıkların sonsuz sarmalı, maddi ve manevi dünyalardaki her şeyi birliği olan Tao'yu temsil eder; aydınlığın ve karanlığın birleşimi, zıt kuvvetlerin bağdaşlığını temsil etmek için kullanılır. Karanlık taraf olan yin, dişildir ve soğuğu, edilgenliği, ayı ve geceyi temsil eder. Aydınlık taraf olan yang, erildir ve ısıyı, eylemi, hareketi, güneşi ve günü temsil eder. Çemberin içindeki noktalar, iki zıt kuvvetin de diğerine dokunmadan var olmayacağını gösterir; bu karşılıklı ilişki, denge ve uyum için elzemdir.
Sayfa 58 - Maya YayınlarıKitabı okudu
Çekiç ve Orak
Gamalı haç ve barış sembollerinin yanı sıra çekiç ve orak, 20. yüzyılın en kalıcı siyasi ve ideolojik sembollerinden biridir. Bununla birlikte bu iki sembolün aksine bu tasarımın kökenleri ve özellikle tasarımcısının kim olduğu belirsizliğini korumaktadır. 1918'de Lunacharsky, yeni Rusya için yeni semboller yaratmak üzere sanatçılar ve tasarımcılar için bir yarışma başlattı. Yarışma, bir bayrak, arma ve resmi bir devlet mührü tasarlamak içindi. Yarışma kurallarında, "Kompozisyonda işçi ve köylü cumhuriyetini, iş araçlarını simgeleyen unsurlar olması gerektiği" belirtiyordu. Kazanan orijinal tasarım, kırmızı bir arka plan üzerinde etrafı buğday demetleriyle çevrili, ortasında çapraz bir çekiç ve orak ve altlarında yukarı bakan bir kılıç ile yükselen bir güneşin ışınlarından oluşuyordu. Ancak Lenin'in kılıçla ilgili şüpheleri vardı ve kılıç, mühür düzeltildiğinde hızlıca ortadan kalktı. Yeni devlet mührünün anahtar bileşeni, kriterleri mükemmel bir şekilde karşılayan çekiç ve oraktı: işçi sınıfı olan kent proletaryası çekiçle, kırsal köylü ise orakla temsil edildi. 1923'te Sovyetler Birliği'nin resmi bayrağı olarak kabul edildi ve 1991'de Sovyetler Birliği'nin dağılmasına kadar kaldı. Bayrağın "yaratıcısı" ile ilgili soru belirsizliğini koruyor. Çekiç ve orak sembolü, Sovyet sonrası dönemde totaliter rejimin ve komünizmin en kötü aşırılıklarının temsilcisi olarak lekelendi.
Sayfa 81 - Maya YayınlarıKitabı okudu
Alfred Korzybski
"Bir sembol, kabaca, bir şey simgeleyen bir işarettir ve sembolün sembolleşmesi için bir şeyin var olması gerekir"
“Bir sembolde gizlilik ve bununla birlikte ifşa vardır; dolayısıyla burada, sessizlik ile konuşma eyleminin bir arada çifte bir değeri vardır. Sembol diye kabul edebileceğimiz uygun bir sembolde her zaman, az ya da çok açıkça ve doğrudan Sonsuz'un bir simgesi ve ifşası vardır; Sonsuz, kendisini Sonlu ile harmanlamak, görünür kılmak ve olduğu gibi ulaşılabilir kılmak için vardır. Dolayısıyla semboller, insanlara yol gösterir, hükmeder; onları mutlu ettiği gibi sefil de eder."
47 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.