Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Evrensel Bir Dil

Semboller

Joseph Piercy

Semboller Sözleri ve Alıntıları

Semboller sözleri ve alıntılarını, Semboller kitap alıntılarını, Semboller en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ticari marka
Ticari marka veya logo kullanımının Roma İmparatorluğu dönemine kadar uzandığı düşünülmektedir. Roma ordusu için kılıç yapan demirciler, yapımcısını belirtmesi için genellikle, silahların saplarının üzerine baş harflerini veya bazı semboller koyarlardı.
Sayfa 143 - Maya YayınlarıKitabı okudu
Çekiç ve Orak
Gamalı haç ve barış sembollerinin yanı sıra çekiç ve orak, 20. yüzyılın en kalıcı siyasi ve ideolojik sembollerinden biridir. Bununla birlikte bu iki sembolün aksine bu tasarımın kökenleri ve özellikle tasarımcısının kim olduğu belirsizliğini korumaktadır. 1918'de Lunacharsky, yeni Rusya için yeni semboller yaratmak üzere sanatçılar ve tasarımcılar için bir yarışma başlattı. Yarışma, bir bayrak, arma ve resmi bir devlet mührü tasarlamak içindi. Yarışma kurallarında, "Kompozisyonda işçi ve köylü cumhuriyetini, iş araçlarını simgeleyen unsurlar olması gerektiği" belirtiyordu. Kazanan orijinal tasarım, kırmızı bir arka plan üzerinde etrafı buğday demetleriyle çevrili, ortasında çapraz bir çekiç ve orak ve altlarında yukarı bakan bir kılıç ile yükselen bir güneşin ışınlarından oluşuyordu. Ancak Lenin'in kılıçla ilgili şüpheleri vardı ve kılıç, mühür düzeltildiğinde hızlıca ortadan kalktı. Yeni devlet mührünün anahtar bileşeni, kriterleri mükemmel bir şekilde karşılayan çekiç ve oraktı: işçi sınıfı olan kent proletaryası çekiçle, kırsal köylü ise orakla temsil edildi. 1923'te Sovyetler Birliği'nin resmi bayrağı olarak kabul edildi ve 1991'de Sovyetler Birliği'nin dağılmasına kadar kaldı. Bayrağın "yaratıcısı" ile ilgili soru belirsizliğini koruyor. Çekiç ve orak sembolü, Sovyet sonrası dönemde totaliter rejimin ve komünizmin en kötü aşırılıklarının temsilcisi olarak lekelendi.
Sayfa 81 - Maya YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Yüzde İşareti
Yüzde işareti ilk bakışta eşit değere sahip iki sayıyı temsil ediyormuş gibi görünür ve bu ironik bir durumdur çünkü aslında gösterdiği şey, bir niceliğinin diğerinden daha ufak olmasıdır. 14.yy'a kadar tüccarlar, muhasebeciler, matematikçiler için İtalyancada "(her) yüz için" anlamına gelen per cento demek âdettendi. Bu ifade, zamandan tasarruf etmek ve kısaltma yapıldığını göstermek için p'nin gövdesi boyunca çekilen bir çizgi ile "per 100" veya "p 100" olarak yazılırdı. 15.yy'ın başlarında, yatay bir çizginin ve üst simge olarak cento'nun "o"sunun yanında PC kısaltmasının kullanıldığına dair kanıt mevcuttur, dolayısıyla simge daha çok şöyle gözükmekteydi: pc-°. Sonra iki yüzyıl içinde kısaltma ortadan kalktı ve "o" harfine çizginin altındaki değer "o" eşlik etti.
Sayfa 133 - Maya YayınlarıKitabı okudu
Yin ve Yang
Taijitu olarak da bilinen yin ve yang sembolü Çin'in Taocu geleneğinden gelmektedir. Bu simgesel şekil, her biri zıt renklerde ufak bir nokta içeren biri beyaz diğeri siyah olmak üzere iki gözyaşı damlası şeklinde yarıya bölünmüş bir daireden oluşur. Taocu öğretide bu zıtlıkların sonsuz sarmalı, maddi ve manevi dünyalardaki her şeyi birliği olan Tao'yu temsil eder; aydınlığın ve karanlığın birleşimi, zıt kuvvetlerin bağdaşlığını temsil etmek için kullanılır. Karanlık taraf olan yin, dişildir ve soğuğu, edilgenliği, ayı ve geceyi temsil eder. Aydınlık taraf olan yang, erildir ve ısıyı, eylemi, hareketi, güneşi ve günü temsil eder. Çemberin içindeki noktalar, iki zıt kuvvetin de diğerine dokunmadan var olmayacağını gösterir; bu karşılıklı ilişki, denge ve uyum için elzemdir.
Sayfa 58 - Maya YayınlarıKitabı okudu
Hristiyan Haçı
Hristiyan haçı, insanlık tarihindeki en çelişkili sembollerden biridir: aynı anda hem Hz.İsa'nın ölümünü hemde onun şanlı dirilişin temsil eder. Hristiyanların hem acıyı hem de umudu hatırlamasına yardımcı olur. Semboller tarihinde defalarca, çeşitli biçimlerdeki basit haçlar ortaya çıkar ve şu anda Hristiyanlığa ait olarak bildiğimiz haç, Hz.İsa'nın çarmıha gerilmesinden çok önce vardı; bu haçın kadim akrabaları, Mısırlıların ankh'i ve aslen gamalı haçtır. Hz.İsa'nın çarmıha gerilmesinden sonra bile haçın Hristiyanlar tarafından açıkça kabul edilmesi üç asır sürdü: Hristiyanlık dinine geçen ilk Roma imparatoru I.Konstantin'in, Hz.İsa'nın acısına saygıdan dolayı MS 337'de çarmıha germe cezasını kaldırmasıyla haç, bir işkence aletinden kabul edilebilir bir ibadet sembolüne dönüşmüştür. Haç üzerindeki İsa'nın üç boyutlu bir temsilci olan istavrozun ortaya çıkışının MS altıncı yüzyılı bulduğu sanılmaktadır.
Sayfa 61 - Maya YayınlarıKitabı okudu
Fleur-de-lys
Fleur-de-lys, diğer bir değişle zambak çiçeği, ortaçağ Hanedan almalarında yaygın olarak kullanılan bir sembolüdür ve özellikle Fransız aramalarında öne çıkmaktadır. Bu sembol, çeşitli şekillerde gözükür ve çoğunlukla Fransa ile ilişkilendirilmesine rağmen, antik Mezopotamya'ya ve Mısır'a ait sanat eserleri ve süslemeler kadar eski tasarımlarla çarpıcı bir şekilde benzerlik taşımaktadır. Sembolün, yandaki taç yaprakların bitkinin ortasından uzağa düşmesi gerekçesiyle genellikle çiçek açan bir zambağın bir temsili olarak düşünülür. Erken dönem Hristiyan ikonografisinde masum zambak, kimi zaman Hz. İsa'nın çocukluğunu temsilen kullanılıyordu. Ancak 13.yüzyıla gelindiğinde bu çiçek, kutsal kitaplarda ve dini metinlerde esasen saflığın ve iffetin ve dolayısıyla Meryem Ana'nın sembolü olarak kullanılmaya başladı. Fleur-de-lys, modern dönemde yaygın olarak ve çeşitli şekillerde kullanılmaktadır.
Sayfa 49 - Maya YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Mağara Resimleri
Tarih öncesine ait mağara resimleri yalnızca süs unsurları değildi, bunlar aynı zamanda diğer avcı toplayıcılara tehlikelerin ve yiyecek kaynaklarının nerede olabileceğini söyleme işlevi de görüyordu.
Sayfa 21 - Maya YayınlarıKitabı okudu
“Bir sembolde gizlilik ve bununla birlikte ifşa vardır; dolayısıyla burada, sessizlik ile konuşma eyleminin bir arada çifte bir değeri vardır. Sembol diye kabul edebileceğimiz uygun bir sembolde her zaman, az ya da çok açıkça ve doğrudan Sonsuz'un bir simgesi ve ifşası vardır; Sonsuz, kendisini Sonlu ile harmanlamak, görünür kılmak ve olduğu gibi ulaşılabilir kılmak için vardır. Dolayısıyla semboller, insanlara yol gösterir, hükmeder; onları mutlu ettiği gibi sefil de eder."
trafik işaretleri
Günümüzde trafik işaretlerinin kökeni, Romalıların yoğun karayollarında belirli aralıklarla yerleştirdikleri büyük sütunlar olan kilometre taşlarıdır. Romalılara ait kilometre taşlarının birçoğu bugün hâlâ görülebilir. 19.yy'ın sonlarında bisiklet kullanımındaki artış, temel yön ve mesafeden başka bir ihtiyacın doğmasına sebep oldu. 1957'den 1967'ye kadar grafik tasarımcısı Jock Kinneir ve öğrencisi Margarat Calvert etkili, zarif ve Britanya'da şimdiye kadar gerçekleştirilen en iddialı bilgi tasarımı projelerinden biri olan ve dikkatlice koordine edinmiş harf, renk, şekil ve sembollerden oluşan titiz bir tabela sistemi tasarladılar. Bu sistem, bugün hâlâ kullanılmaktadır.
Sayfa 162 - Maya YayınlarıKitabı okudu
Hoboglifler
"Hobo" (berduş) terimi, modern jargonda genellikle kentte yaşayan evsiz bir insanı tanımlamak için kullanılır. Ancak 20.yy'ın başlarında, nerede mümkünse orada iş aramak için ABD'yi gezen göçebe işçiler anlamına geliyordu. Berduşlar, genellikle ülkenin her yerine giden yük trenlerine atlayıp orta batının engin alanları boyunca seyahat ediyorlardı.
Sayfa 178 - Maya YayınlarıKitabı okudu
47 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.