Sinema Estetiği ve Godard

·
Okunma
·
Beğeni
·
10
Gösterim
Adı:
Sinema Estetiği ve Godard
Baskı tarihi:
2018
Sayfa sayısı:
120
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786059862103
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kozmos Basın Yayın
Fransız Yeni Dalga “akımı“ içinden çıkan Jean-Luc Godard, tartışmasız sinema tarihinin üzerinde en çok konuşulan yönetmeni­dir. Kelimenin gerçek anlamıyla bir akım olup olmadığı her zaman tartışılabilecek olan Yeni Dalga’nın en önemli üç yönetmeni Truffaut, Resnais ve Godard ol­makla beraber, -diğer yönetmenler de içinde olmak üzere- hiçbiri ortak bir dünya görüşünü ve estetik çizgiyi temsil etmemektedirler. Oysa Godard, belirli bir yol izleyen elliyi aşkın filmiyle sinema estetiğinin geleneksel çizgisini terk ederek, sinemada tamamen yeni bir estetik çizgi oluşturmuştur.

Godard sinemasının incelenmesi, bir anlamda, sinemada ger­çeğin ve gerçekliğin de biraz farklı bir bakış açısıyla ele alınması anlamına gelir. Çünkü Godard’ın sinemaya getirdiği bütün yenilik­ler ve ortaya koyduğu estetik çizgi, gerçeği görünen yüzünün ardın­da arayan bir eğilimin ifadesinden başka bir şey değildir.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Sinema Estetiği ve Godard
Baskı tarihi:
2018
Sayfa sayısı:
120
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786059862103
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Kozmos Basın Yayın
Fransız Yeni Dalga “akımı“ içinden çıkan Jean-Luc Godard, tartışmasız sinema tarihinin üzerinde en çok konuşulan yönetmeni­dir. Kelimenin gerçek anlamıyla bir akım olup olmadığı her zaman tartışılabilecek olan Yeni Dalga’nın en önemli üç yönetmeni Truffaut, Resnais ve Godard ol­makla beraber, -diğer yönetmenler de içinde olmak üzere- hiçbiri ortak bir dünya görüşünü ve estetik çizgiyi temsil etmemektedirler. Oysa Godard, belirli bir yol izleyen elliyi aşkın filmiyle sinema estetiğinin geleneksel çizgisini terk ederek, sinemada tamamen yeni bir estetik çizgi oluşturmuştur.

Godard sinemasının incelenmesi, bir anlamda, sinemada ger­çeğin ve gerçekliğin de biraz farklı bir bakış açısıyla ele alınması anlamına gelir. Çünkü Godard’ın sinemaya getirdiği bütün yenilik­ler ve ortaya koyduğu estetik çizgi, gerçeği görünen yüzünün ardın­da arayan bir eğilimin ifadesinden başka bir şey değildir.

Kitabı okuyanlar 2 okur

  • Hakan
  • Tuncay Fou

Kitap istatistikleri