Güzel,doğada vardır ve insanın karşısına en aşırı boyutlarıyla gerçekliğin tam ortasında çıkabilir. Bulunduğu anda sanata ya da daha doğrusu bunu orada görmeyi becermiş sanatçıya ait olur.
Sinemanın bir iletişim ve ifade aracı olarak barındırdığı olağanüstü olanakların herkesten çok Godard farkına varmıştır. Onun ellerinde sinema, Peirce’ün görüntüsel gösterge,simge ve belirti türü göstergelere eşit ağırlık verilerek oluşturulan o kusursuz gösterge alaşımına dönüşmüştür. Filmlerinin kavramsal anlamı, resimsel güzelliği ve belgesel doğruluğu vardır. Godard etkisinin bugün dünyanın her yerindeki yönetmenlerde görülmesi şaşırtıcı değildir.
…tiyatronun rahipler tarafından işletilen bir tapınak yerine teknisyenler tarafından işletilen bir oyunculuk makinası olması gerektiğini hemen anlamıştı.