Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Sinemayı Anlamak

Warren Buckland

Sinemayı Anlamak Gönderileri

Sinemayı Anlamak kitaplarını, Sinemayı Anlamak sözleri ve alıntılarını, Sinemayı Anlamak yazarlarını, Sinemayı Anlamak yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bill Nicholas
Ne tür bir dünyada yaşıyoruz, riskler neler ve nasıl bir gelecek bizi bekliyor?kurgu olarak nitelendirdiğimiz öyküler hayali yanıtlar verir; ama kurgu olmayan filmler bu sorulara olası yanıtlar sunar
Sayfa 164 - hayalperest yayınlarıKitabı okudu
235 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
Sinemaya Başlangıç
Sinemayı anlamak sinema hakında kültürlenmeye başlangıç kitabı olarak gerçekten iyi.Ben kitabı çok beğendim.Bir sinema öğrencisini ne kadar tatmin eder bilmem çünkü bazı kısımlar kısa geçilmiş fakat bu işin çok içinde olayan ama gerçekten ilgili herkes zevkle okuyabilir.Yukarıda bazı kısımlar kısmı bir eleştiri gibi dursada aslında olması gereken.Bu kitap sinemanın bir çok kısmına giriyor okuyucuğu boğmadan gerçekten oldukça fazla şey öğrentiyor.Kesinlikle tavsiye ediyorum.
Sinemayı Anlamak
Sinemayı AnlamakWarren Buckland · Optimist Yayım Dağıtım · 201326 okunma
Reklam
235 syf.
·
Puan vermedi
·
30 günde okudu
Sinemayı anlamak kitabı kamera arkası görüntüleri anlatıyor ve filmlerden örnek veriyor Hollywood filmlerinden benim izlemedigim bir çok film oldu ama önce filimde ki sahneyi anlatıyor. Örneğin ana karakter odadadır ve ana karakterin oğlu dışarıda oyun oynamktayken kamera şöyle bir açıyla çeker diye anlatıyor kitabın içinde bazı sayfalar da filmlere ait fotoğraflar var. Kitap bölüm bölüm gidiyor. Bölüm 1'i anlatıyor sonra bölümün bitimi bunları unutmayın kısmında önemli noktaları kısaca tekrar ediyor bence güzel bir kitap. sinemaya merakı olanlar okuyabilir.
Sinemayı Anlamak
Sinemayı AnlamakWarren Buckland · Optimist Yayım Dağıtım · 201326 okunma
Hollywood sdütyo sisteminde yaratıcı yönetmen, empoze edilen senaryoyu aşarak kendi stilini ve vizyonunu geliştirebilen yönetmendir.
Sayfa 97 - hayalperest yayınlarıKitabı okudu
Yönetmen sinemanın hem en az gerekli hemde en önemli birleşenidir. Önüne konan her şey karşısındaki görece Pasifliğiyle, bütün sanatçılar içinde en çağdaş ve çağdışı olandır. Her şeyi paranın belirlediği bir ortamda neredeyse mucizevi bir biçimde soyutlanmış ifade inceliğini zaman zaman yakalayamamış olsaydı, sinema yönetmeninden söz etmek bile gereksiz olurdu. Andrew Sarris
Sayfa 92 - hayalperest yayınlarıKitabı okudu
Montaj tutarlı bir sahne uzamı oluşturmaya çalışmaz, sembolik anlamlar yaratmaya çalışır.
Sayfa 40 - Hayalperest yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Yapbozdaki bütün parçalar bir birine uyuduktan sonra, bütün resim netleşir. Birçok çekimden oluşan bir filmi izlediğimizde, tutarlı bir resim yaratmak için bunları bir araya getiririz.
Sayfa 29 - Hayalperest yayınlarıKitabı okudu
Christopher Nolan’ın Memento filmine dair bir yazı.
Film geriye doğru gittiği için, izleyicinin sahneleri doğru sıraya yerleştirmesi gerekir. Ama daha önce görülen olayları hatırlarken ve her şeyi tutarlı bir sekans halinde yerleştirirken, olayların akışını takip etmek gerçekten zordur. Bu zorluklar, daha genel bir soruyu gündeme getirir; zaman ve nedenselliğin tersine çevrildiği bir anlatımı anlamak mümkün müdür?
Film Eleştirisinin Dört İşlevi David Bordwell. Making Meaning kitabinda (sayfa 35) bir film eleştirisinin dört işleve sahip olabileceğini savunur • gazetecilik • reklamcılık • eleştiri • retorik (yazı)
Sayfa 190
Film Eleştirisinin Dört Bileşeni Film gazeteciliğinin görüşlerin (bilgiye dayalı değerlendirmeler) ve kişisel zevklerin (yargılanın aktarıldığı değerlendirmeler) ön plana çıktığı iki aynı değerlendirme türüne ayrılabileceğini gördük. Bu başlık altında, bir film eleştirisini oluşturan temel bileşenleri ayrıntılı olarak tanımlayacağız. Bordwelle bir eleştirinin genellikle dört bileşenden oluştuğunu vurgular • Yoğunlaştırılmış sinopsis • Arka plan bilgiler • Film hakkında bir dizi kısa argüman • Değerlendirme
Sayfa 193