Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

6 Cilt Takım

Siret Ansiklopedisi - Hz. Muhammed (s.a.v)

Afzalur Rahman

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Namaz kişinin Allah ile olan ilişkisini, infak ise insanlarla olan ilişkisini sağlamlaştırır.
Sayfa 127Kitabı okudu
Reklam
Kur'an'ı okurken onun sanatsal güzelliğini, olağanüstü kıssalarını, kıyamet sahnelerini, sezgisel mantığını ve bu kitap üzerine araştırma yapan akademisyenlerin ve edebiyatçıların faydalandığı diğer unsurları keşfedeceğiz. Kur'an'ın bu farklı yönlerinden hoşlanacağız ama, ona yaklaşmamızın asıl amacı bu olmayacak. Asıl amacımız Kur'an'da bizden talep edilen hayat tarzının ne olduğunu öğrenmek, Kur'an'ın sahip olmamızı istediği kainata bütüncül bakışı öğrenmek, Allah hakkındaki bilgimizin mahiyetini öğrenmek, emredilen ahlak ve davranış biçimlerini ve dünyada kurmamız istenilen hukuk sisteminin ne olduğunu öğrenmek. 5. Cilt
Sayfa 402Kitabı okudu
Kur'an istişareden bahsetmiş, ancak uygulanmasında özel bir yöntemi teklif ya da emretmemiştir. Ortak yararlılığın olduğu meselelerde hiç kimse sadece kendi yargısını kullanma hakkına sahip değildir. Adalet, kararın alınmasında konuyla ilgili insanlara danışılmasını gerektirir ve mesele çok fazla orandaki insanlarla ilişkiliyse, o zaman karar alma mekanizmasına bu insanların temsilcileri katılmalıdır.
Allah'ın vekilliği belirli bir ferde, sınıfa veya kavme değil, bir bütün olarak topluma aittir.
Cahiliyye yolu, kişinin atalarını taklit etmesi gerektiği zannına dayanır; bunun tek sebebi, kişiye bunun atalarından kalmış olmasıdır. İkinci zan, kişinin dini ve imanının yalnızca ibadetle ilgili olduğu ve bunların dünya işlerini hiçbir şekilde kapsamadığı, bu hususta insanın dilediği gibi davranmakta mutlak bir serbestliğe sahip olduğu şeklindedir. Diğer yandan İslam'ın temel düşüncesi, Allah'a itaate dayanmayan her yolun yanlış olduğu ve bu yüzden gidilmemesi gerektiğidir. Çünkü İslam'dan başka hiçbir yolun akla, ilme ve vahye dayanmadığı şeklindedir. Dahası, İslam yalnızca belirli dua ve ayinlerle sınırlı değildir. Hayatın kültürel, sosyal, siyasi ve iktisadi her yönünü kapsar. Aslında insanın sahip olduğu her şey Allah'a aittir. Dolayısıyla insanın, sahipliğine/emanetine verilen şeyleri dilediği gibi kullanmakta mutlak bir hakkı yoktur. Kavminin Şuayb @'dan ticari faaliyetlerine karışmamasını istemesi, seküler/laik kişilerin düşüncelerinin hep aynı olageldiğini göstermektedir. "Din ayrı, dünya işleri ayrı diye hayatı bölümlere ayırmakta değişen yeni bir şey yoktur." Bu insanlar "yaklaşık 3000 sene önce bugün Batılı veya Batı kafalı insanların ısrar ettikleri ayırımda ısrar ediyorlardı. Bunun, insanlığın evrim sürecinin bir sonucu olarak 'zihni ilerlemesine' bağlı 'aydınlanmasının' sonucu olduğu düşüncesinde tamamen hatalıdırlar. Aslında ne zaman İslam dinine çağrılsa, insan aklı 'aydınlığın' değil 'karanlığın' etkisinde kalmıştır." (The Meanin of the Qur'an, c.v, sh.104) 4. Cilt
Reklam
İslam, insan vicdanını Allah'tan başkasına itaat ve kulluk zincirlerinden kurtarır. Böylece onun fıtrat ve ideallerini diğer insanlarınkinden daha yüksekte tutar. 5. Cilt
Sayfa 155Kitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.