Aylin katı ve kuralcı bir babanın çocuğu olarak yetişmiş bir öğretmendir. Babasının aksine sevgiye, samimiyete, aşka inanır. Atandığı köyde bir sevda beklemektedir onu. O sevda, ruhunu olgunlaştıracak ve güzelleştirecektir.
Severek okuduğum bir roman oldu. Sevginin basit dürtülere indirgendiği bir çağda, saf ve samimi bir aşkı okumak ruhumu ferahlattı. Aylin'in ve diğer karakterlerin gelişimi oya gibi işlenmişti. Kitapta hayata, mutluluğa, özellikle İslam'a dair diyaloglar çok hoştu.
Roman ne kadar güzelse, editörlüğü de bir o kadar zayıftı. Çokça yazım ve noktalama yanlışı vardı. Keşke bu güzel roman, daha özenle yayınlansaydı.