"Yetmişlerin mimarlığı, bilinci 'tarihselcilikte' ya da oluşturduğu mimari tiplerden yararlanmak adına 'tarihte' ararken, o günlerde kendinden çok söz ettiren Steven Holl, mimari dilini içgüdü ile oluşturur. 'İçgüdü benim ilham kaynağımdır' diyen Holl, bu ilham kaynağını sadece Manhattan gibi algılaması güç karmaşık mekanları anlamak ve anlatmak için yaptığı çizimlerinde değil, ürettiği mimarlıkta da kullanır. İçgüdü var olan fiziksel çevreyi incelemek için etkili bir metoda dönüşebilecekken, mimarlık üretmek adına kullanıldığında el yordamı ile oluşturulmuşluğun rahatsızlığından kurtulamaz."
Ayşen Savaş
Kitapta yer alan başlıklar:
Holl İle Konuşma, Can Aker
El Yordamıyla Mimarlık: Paralaks, Bilinç, İçgüdü Ve Steven Holl, Ayşen Savaş
Berlin Agb Kütüphanesi, Berlin, Almanya, 1988
Berkowitz Evi, Martha’s Vineyard, Massachusetts, ABD, 1984-1988
Fukuoka Konutları, Fukuoka, Japonya, 1989-1991
Modernizm’in Yerellikle Uzlaşma Arayışı: Holl, Abdi Güzer
Steven Holl, Bir Yeni-Bağlamsalcı, Gökhan Avcıoğlu, Özlem Erçil, Ayhan Ozan
Stretto Evi, Teksas, ABD, 1992
D. E. Shaw & Co - Bürosu, New York, ABD, 1992
Storefront Sanat Ve Mimarlık Galerisi, New York, ABD, 1992-1993
Ankraj, Steven Holl
İstanbul Üzerine Düşünmek, Steven Holl
Makuhari Konutları, Chiba, Japonya, 1991-1996
Kiasma, Helsinki Çağdaş Sanatlar Müzesi, Helsinki, Finlandiya, 1993-1998
Yaşamı ve Yapıtları