Akış
Okunma
Beğeni
167
Görüntülenme
Hvert tiende sekund er der et sted i verden et barn under fem år, som dør af underernæring. Det er tre millioner børn om året. I alt dør næsten ni millioner mennesker. Hvert år. Vi ved det, vi kender tallene. Sult er det største løselige problem i verden. Vi kan løse det. Men det ser ikke ud som om, vi vil inden for en overskuelig fremtid. I fire år rejste den argentinske journalist og forfatter Martín Caparrós kloden rundt for at kortlægge sulten og dens følgevirkninger. Denne bog – resultatet af hans rejser og studier - veksler mellem opsøgende interviews og præsentation af og citater fra bøger, rapporter og artikler, som belyser sultens omfang og problematik. Som Caparrós beskriver det, er sult ikke en naturkatastrofe, der på skæbnesvanger vis overgår mennesker. Sult er det mest åbenlyse udtryk for den gigantiske sociale ulighed i en verden, hvor den rigeste 1% ejer mere end resten af verdens befolkning tilsammen. Sult er en uafrystelig beretning – reportage, historieskrivning og et indigneret manifest. Caparrós møder på sine rejser mange forskellige former for underernæring. Martín Caparrós (f. 1957) er argentinsk forfatter og journalist. Efter at have taget en akademisk grad i historie i Paris, bosatte han sig i Madrid og New York, og arbejdede som journalist for diverse aviser og magasiner, tv og radio. Han er også skønlitterær forfatter. I 2004 vandt han Planeta Prisen i Argentina for romanen Valfierno, oversat til 12 sprog. Selv har han oversat bl.a. Voltaire og Shakespeare. Martín Caparrós lever i sit fædreland Argentina. Sult er hans første bog på dansk.
Yazar:
Martin Caparros
Martin Caparros
Tahmini Okuma Süresi: 21 sa. 46 dk.Sayfa Sayısı: 768Basım Tarihi: 6 Mayıs 2016Yayınevi: Tiderne SkifterOrijinal Adı: El Hambre
ISBN: 9788779737471Ülke: DenmarkDil: DancaFormat: Ciltli

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Puan vermedi
Uzaktan seviyorum seni kokunu alamadan, boynuna sarılamadan yüzüne dokunamadan sadece seviyorum öyle uzaktan seviyorum seni elini tutmadan yüreğine dokunmadan gözlerinde dalıp dalıp gitmeden şu üç günlük sevdalara inat serserice değil adam gibi seviyorum öyle uzaktan seviyorum seni
Sult
SultMartin Caparros · Tiderne Skifter · 20161 okunma
100 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.