Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Her hususta Peygamber’e uymaktan ibaret sevgi, Onun bildirmiş olduğu ahkâmı tatbik etmekle ifade edilir. Çünkü Allah Teâlâ Kendi sevgisini Ona uymakla tefsir etmiştir.
Kimisi de: "İslam, mücerred cihad yahud hukuk veya zikir ya da âdabdır." der. Hülâsa İslam binasının cevherini, âdi bir ceviz kabuğuna sığdırmak isterler ğâliba. Yoksa bu kadar cehalete kanaat getirmekte ne gibi faideler var?!.
Reklam
Günahları düşünce ile terk edemeyenler şu isimleri: "يا قريب" Ya Karibu "یا رقیب " Ya Rakibu "یا مجيب " Ya Mucibu günde yüz kere çekmekle (günahları terk etmeye) muvaffak olur. Bu inançla bu isimler, çok samimi olanların sığınağı, sâliklerin maksadı, gâzilerin ve âriflerin hazinesi ve salih insanların âdetidir.
İnsan, Allah'tan başkasına bağlı kaldığı nisbette Allah'tan uzaktır ve Tevhîdi zayıftır.
İhlas..
Abdurrahman es-Sülemî diyor ki: İhlas hakkında, sûfîlerden üç söz vârid olmaktadır: a-ihlas, taat ve ibadette, ahirette Allah Teâlâ'nın vereceği sevabı amaçlamaktır. b-İhlas, amelin, her şek ve şübheden çıkarılmasını azimlemektir. c-İhlas, taat ve ibadette, hiçbir mahlukun övgüsünü ve sövgüsünü nazar-ı itibara almamaktır.
Yûsuf ile Züleyha
Züleyha nefsinin arzusunu fuhuşla yerine getirmek için iştihalandı, Yûsuf da nefsinin arzusunu yok etmek için iştihalandı. Züleyha'nın iştihası şehvetten, Yûsuf'un iştihası ise aşktan idi. Yûsuf'un iştihasında, melekî kuvvet denilen burhan ile tabir olunan Rabbânî aşkın nurları hâkim oldu; onun şehvetini yok etti. Bunun için Yûsuf burhanına, Züleyha da Yûsuf'a mağlub oldu. Bu İlâhî aşk, öyle nurlardır ki, kötü hisleri öldürür.
Reklam
Bir insan, istidlâl ve tahkîkî imandan dahi geçip, şuhûdî iman (görür gibi iman etme) mertebesine varmazsa, dimağında nefs ve şeytanın tohum olarak dikmiş olduğu şehvet, servet, şöhret ve riyâset putlarını yıkamaz.
Sayfa 19
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.