Selamun aleyküm
Kitabı o kadar beğendim ki nereden başlasam bilmiyorum. Kendisi kitaplığımın “en yüksek fiyatlı kitabı” ünvanına sahip ve tamamen şans eseri ve güzel olduğunu umarak aldım iyi ki almışım. Keşke hayatımdaki diğer seçimlerimde de böyle doğru kararlar alsam neyseeee…
Konusundan bahsedecek olursak:
Oslo’da iki kadın ölü bulunur; nasıl açıldığı belirlenemeyen yirmi dört yarayla kendi kanlarında boğulmuşlardır. Bir seri katilin işine benzeyen bu cinayetler kısa zamanda basının ilgi odağı olur. Ortada bir ipucu yoktur, polisin eli kolu bağlıdır ve onlara yardım edebilecek tek kişi, Harry Hole Hong Kong’da inzivaya çekilmiş, Kardan Adam vakasının travmasından kurtulmaya çalışmaktadır.
Babasının ağır hasta olduğunu duyan Harry gönülsüzce Oslo’ya döner. Katil elini yeniden kana bulayınca soruşturmaya dahil olmaktan kendini alamaz. Ve çok geçmeden hem mesleki yeteneklerini, hem de kişiliğini sınayan bir psikopatla karşı karşıya olduğunu anlar.
Jo Nesbo’un kalemiyle tanıştığım ilk kitap ve diğer kitaplarını da kesinlikle alıp okuyacağım. Bundan önce okuduğum polisiyemsi ( TDK yeni bir sözcük kazandı hgfhfgh) kitaplardan sonra bu ilaç gibi geldi. Daha ilk sayfalardan sizi içine alan ve sanki soluksuz bir film izliyormuşsunuz gibi hissettiren bir başyapıt. Sayfası çok olmasına rağmen o kadar güzel akıp gidiyor ki ne ara bu kadar sayfa okudum diye düşünüyorsunuz. Ters köşeleri, betimlemeleri Harry Hole’un bayılarak okuduğum diyalogları, hiçbir karakteri baştan savma işlememesi ve daha nicesi. En sevdiğim yönlerinden biri ise size kendi senaryonuzu kurmanıza izin vermesi. Katil kim, bu ise neden bu, şu sayfada şöyle bir şey geçmişti acaba ilgisi var mı? Şunun şununla bağlantısı olabilir mi? Gib gibi… bunun yanısıra hem ipucu verip hem de ipucunu çok güzel saklaması