Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Türk Hümanizmi

Suat Sinanoğlu

Türk Hümanizmi Hakkında

Türk Hümanizmi konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
6/10
1 Kişi
9
Okunma
2
Beğeni
1.998
Görüntülenme

Hakkında

Kitabının önsözünde şöyle yazar Prof. Dr. Sinanoğlu: “Bu eserin amacı, devrimi, sönmekte olan heyecanların düzeyinden fikir düzeyine aktarıp değerlendirmek ve Türk insanına eleştiri ruhunu ve yaratma gücünü sağlayacak yeni bir eğitim sisteminin ilkelerini saptamaktır.” Prof. Dr. Sinanoğlu, yine kitabının önsözünde, Atatürk’ün ölümünden bugüne dek geçen zaman içinde “Cumhuriyet kuşağının, kuşağını ve kaynağındaki sorunları” gitgide nasıl unuttuğunu, gitgide nasıl yöneldiğini dönem dönem ele alarak nedenleriyle açıklar. Prof. Dr. Suat Sinanoğlu bu kitabında ‘’Düşünce özgürlüğü’’ ile ‘’zihin özgürlüğü’’ (düşünme yetisinin özgürlüğü) arasındaki ayrımın üzerinde pek durulmadığını söyler. Oysa bu, önemli ve köklü bir ayrımdır der. Kişi, belirli bir dünya görüşüne ve yaşam biçimine bağlı düşüncelerini özgürce dile dökmeyi isteyebilir; bu istek özgürlük kavramının yalnızca sınırlı bir boyutunun bilincini yansıtır. Bu boyut kimi zaman öylesine sınırlıdır ki, ‘’kişilik ve insan onuru’’ değerlerine ters düşen düşünceler taşıdığının farkında bile olmaz kişi. Sonsuza açık ‘’zihin özgürlüğü’’nün bilinci ise kişiyi düşün kalıplarına tutsak olmaktan korur. Çünkü bu kalıplar insanın yaratma yetisini baskı altında tutar, bu temel yetinin ürünlerini kısır yinelemelere dönüştürür, dolayısıyla da dar bir boyutun durağanlığı içinde kültürel gelişmeyi engeller.
Tahmini Okuma Süresi: 6 sa. 45 dk.Sayfa Sayısı: 238Basım Tarihi: 1988Yayınevi: Türk Tarih Kurumu
Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 7.7
Erkek% 92.3
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Suat Sinanoğlu
Suat SinanoğluYazar · 3 kitap
Yazar, çevirmen, akademisyen. (D. 1918, İstanbul – Ö. 2000, Ankara). Babası Nüzhet Haşim Sinanoğlu’nun dışişleri görevlisi olarak Roma’da bulunduğu sırada, ağabeyi Samim Sinanoğlu ile birlikte Torquato Tasso Lisesi’ni bitirdi. Ardından Roma Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’ne girdi; ancak 1940’ta İtalya’nın II. Dünya Savaşı için hazırlıklara başlaması üzerine, Türkiye’ye döndü ve aynı yılın sonbaharında Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi’ni bitirdi. Bilindiği üzere Klasik Filoloji, Türkiye’de ilk olarak 1936 yılında Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi’nde, Fransız Filolojisi’ne bağlı olarak kurulmuştu. Rohde, 1937’de Azra Erhat’ı yanına tercüman ve asistan olarak almış ve böylece Klasik Filoloji’nin temelleri atılmıştı. İşte Suat Sinanoğlu, bu enstitüye girmiş ve 1940’ta mezun olduktan sonra, ağabeyi gibi asistan olarak fakültede kalmıştı. Suat Sinanoğlu, Eski Yunanca’ya, Samim Sinanoğlu ise Latince’ye yönelmişti. Suat Sinanoğlu, 1985’te emekli oluncaya kadar burada hocalık yaptı. 1943’te “Bukolik Şiirin Kaynakları” adlı çalışmasıyla doktor ve 1946’da “Epigram Bukoliği ve Theokritos” adlı çalışmasıyla da doçent oldu. Bundan sonra Yunan Dili ve Edebiyatı üzerindeki araştırmalarını yoğunlaştırdı. Ülkemizde Eski Yunan Dili eğitim ve öğretiminin temellerini attı. Yaptığı çevirilerle Eski Yunan Edebiyatı’nın ülkemizde tanınmasına katkıda bulundu. Sinanoğlu’nun en önemli yapıtlarından birisi de, felsefî bir yaklaşım altında Atatürkçülüğü yorumladığı “Türk Humanizmi” (1980) adlı kitabıydı. Daha önce “L’Humanisme à venir” (1960) adıyla Fransızca olarak yayımladığı bu çalışmasında, Atatürkçülük’ün maddî ve manevî unsurlarıyla bütünsel bir Batılılaşma olduğunu ve böyle bir Batılılaşmanın ise sanılanın ve korkulanın tersine, toplumu taklit aşamasından tahkik aşamasına yükselteceğini savundu. Ona göre, ancak böyle bir yaklaşım hümanizm olarak adlandırılabilirdi. Sinanoğlu’na göre Atatürkçülük’ün böyle yorumlanmasından başka bir şey olmayan “Türk Hümanizmi”, tarihteki İtalyan Hümanizmi ile Alman Neo-Humanizmi’ne eklemlenecek ve Avrupa Uygarlığı’nın kaynağı olan “Klasik Düşünce”yi, hem Türkiye’ye ve hem de onun aracılığıyla Hıristiyan Avrupa’nın sınırlarının ötesine taşıyacaktı. UNESCO nezdinde Türk milli komisyonu başkanlığı görevinde de bulunmuş olan Prof. Dr. Suat Sinanoğlu,“Türk Hümanizmi” adıyla ülkemizde yeni bir hümanist yaklaşım geliştirdi. Türkiye Klasik Çağ Araştırmaları Kurumu’nu kurduğu, Klasik Filoloji eğitiminin gelişmesine katkıda bulunduğu ve hümanizm kavramının ve kültürünün tanıtılmasında ve yaygınlaştırılmasında önemli görevler yaptığı gerekçesiyle 2001 yılında TÜBA Hizmet Ödülü’ne lâyık bulundu. BAŞLICA ESERLERİ: ARAŞTIRMA-İNCELEME-SÖZLÜK: Epigram Bukoliği ve Theokritos (1946), Kelimelerin Etymonu Esas Tutularak Tertiplenen Yunanca-Türkçe Sözlük (1953), L’Humanisme à venir (1960), Yunan Dili Grameri I (1975), Yunanca Uygulama Kitabı (Candan Türkan Şentuna ile, 1979), Türk Humanizmi (1980) ÇEVİRİ: Iphigeneia Tauris’te (Euripides’ten), Yunan Tarihi (Ksenophon’dan), Kriton (Platon’dan), Aias (Sophokles’den), Yunan Çoban Şiirleri (Theokritos’tan).