Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sanatın Büyük Ustaları 4

Velazquez

Firdevs Candil Erdoğan

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Impasto tekniği:
Tekniğin özü, yağlıboyayı kalın fırça ya da spatula yardımıyla kalın bir tabaka halinde tuvale sürmeye dayanır.
Sayfa 49 - Hayalperest YayıneviKitabı okudu
Tartışmaya açık olmayan mutlak bir benzerlik; gerçek bir “gerçeklik”; olağandışı bir gözlem ve gözlemleri tuvale aktarma gücü; sanatçının zekâsıyla resimlerine bakanların zekâsını yarıştıracak, buluşturacak, beyin fırtınası yaratacak muamma; bu muammayı inanılması güç bir yalınlıkla ancak aynı zamanda heybetli bir şekilde tuvale yansıtma becerisi… Velazquez resimlerinin özeti bu.
Sayfa 39 - Hayalperest YayıneviKitabı okudu
Reklam
En sıradan portre resmindeki bile bir “aura” katan ressamın en büyük özelliği, tıpkı Leonardo da Vinci gibi, yalnızca resim hakkında değil, evren hakkında da bildiği beşeri, bilimsel her şeyi zekanın hizmetine sunmasıydı.
On dokuzuncu yüzyılın ünlü Fransız yazarlarından, Stendhal takma adını (mahlasını) kullanan Marie-Henri Beyle, gezilerini anlattığı metinlerden birinde Floransa seyahatinden bahseder. Santa Croce Bazilikası’na gittiğinde Giotto’nun yaptığı fresklere bakarken büyük haz duyduğunu, kalbinin hızla çarpmaya başladığını, başının döndüğünü, ufak bir baygınlık geçirdiğini anlatır. 1989 yılında Floransa’daki Santa Maria Nuova Hastanesi’nin Psikiyatri Kliniği Şefi Graziella Magherini, sanat eserleri ve onlara bakanlar üstünde yaptığı araştırmalar sonucunda, eserler karşısında yaşanan bu duyguları “Stendhal Sendromu” olarak tanımlar.
Sayfa 90 - Hayalperest YayıneviKitabı okudu
Büyük ve kalıcı eserler üretmek için yalnızca yetenek değil, çok çalışmak da gerekir.
Sayfa 83 - Hayalperest YayıneviKitabı okudu
Resimsel dürüstlüğün bir diğer yönü ise, ressamın modelinin ruh dünyasını yansıtabilme becerisidir.
Sayfa 44 - Hayalperest YayıneviKitabı okudu
Reklam
Resim sanatında “açıksözlü” , “dürüst” olmak, yalnızca fotoğraf çeker gibi resim yapmak anlamına gelmez. Resimsel “dürüstlük” , ressamın modelinin, betimlediği nesnenin fiziksel özelliklerinden çok “özüne” ilişkin verileri izleyiciye aktarmasıdır. Bunu başarmak için resim “yarım bırakılarak tamamlanabilir,” izleyici yer değiştirdikçe gösterileni farklı algılayabileceği şekilde tasarlanabilir, izleyicinin sadece belli bir noktada durup ona bakmasını gerektirecek şekilde kurgulanabilir. Velazquez, İzlenimci ressamların zihninde “resmi yarım bırakarak tamamlama” fikrinin gelişmesine öncülük eden sanatçılardan biridir.
Sayfa 42 - Hayalperest YayıneviKitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.