Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Bibliyofil

Bibliyofil
@Bibliyofilben
Öğretmen
58 okur puanı
Ağustos 2023 tarihinde katıldı
Bibliyofil tekrar paylaştı.
Kendi ustan ve kendi erdemlerinin ustası olmak zorundasın.
Reklam
Bibliyofil tekrar paylaştı.
Simge’nin maruz kaldığı en son şiddet biçimi sayısal hesap ve bilgisayar aracılığıyla yoktan var edilen sentetik imgedir.
Bibliyofil
Bir kitabı okumaya başladı
Rembrandt
RembrandtFirdevs Candil Erdoğan
8.6/10 · 61 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
96 syf.
·
Puan vermedi
·
11 günde okudu
Velazquez
VelazquezFirdevs Candil Erdoğan
9/10 · 53 okunma
On dokuzuncu yüzyılın ünlü Fransız yazarlarından, Stendhal takma adını (mahlasını) kullanan Marie-Henri Beyle, gezilerini anlattığı metinlerden birinde Floransa seyahatinden bahseder. Santa Croce Bazilikası’na gittiğinde Giotto’nun yaptığı fresklere bakarken büyük haz duyduğunu, kalbinin hızla çarpmaya başladığını, başının döndüğünü, ufak bir baygınlık geçirdiğini anlatır. 1989 yılında Floransa’daki Santa Maria Nuova Hastanesi’nin Psikiyatri Kliniği Şefi Graziella Magherini, sanat eserleri ve onlara bakanlar üstünde yaptığı araştırmalar sonucunda, eserler karşısında yaşanan bu duyguları “Stendhal Sendromu” olarak tanımlar.
Sayfa 90 - Hayalperest YayıneviKitabı okudu
Reklam
Büyük ve kalıcı eserler üretmek için yalnızca yetenek değil, çok çalışmak da gerekir.
Sayfa 83 - Hayalperest YayıneviKitabı okudu
Sanat tarihçisi Svetlana Alpers:
“Nedimeler, reme bakanın resmidir (…) ama figürlerin doğrudan izleyiciye yönelen bakışları ve mekânın betimlenmesi Velazquez’in eserleri arasında istisnai bir önem taşır (…) Nedimeler’in aksine Yün Eğirenler, ressamın resmidir (…) Nedimeler’in yapılış amacı halen tartışılmaktadır fakat Yün Eğirenler’in amacı ve türü, ondan daha da belirsizdir. Görsel etkisi daha kuvvetli, değişken ve rahatsız edicidir.”
Sayfa 83 - Hayalperest YayıneviKitabı okudu
Velazquez’in Nedimeler’i, Michel Foucault’nun Kelimeler ve Şeyler adlı kitabında da yazdığı gibi “bakanın bakılan olduğu ve tablonun kişilerinin arasına katıldığı tek resimdir.”
Sayfa 53 - Hayalperest YayıneviKitabı okudu
Impasto tekniği:
Tekniğin özü, yağlıboyayı kalın fırça ya da spatula yardımıyla kalın bir tabaka halinde tuvale sürmeye dayanır.
Sayfa 49 - Hayalperest YayıneviKitabı okudu
Resimsel dürüstlüğün bir diğer yönü ise, ressamın modelinin ruh dünyasını yansıtabilme becerisidir.
Sayfa 44 - Hayalperest YayıneviKitabı okudu
Reklam
Resim sanatında “açıksözlü” , “dürüst” olmak, yalnızca fotoğraf çeker gibi resim yapmak anlamına gelmez. Resimsel “dürüstlük” , ressamın modelinin, betimlediği nesnenin fiziksel özelliklerinden çok “özüne” ilişkin verileri izleyiciye aktarmasıdır. Bunu başarmak için resim “yarım bırakılarak tamamlanabilir,” izleyici yer değiştirdikçe gösterileni farklı algılayabileceği şekilde tasarlanabilir, izleyicinin sadece belli bir noktada durup ona bakmasını gerektirecek şekilde kurgulanabilir. Velazquez, İzlenimci ressamların zihninde “resmi yarım bırakarak tamamlama” fikrinin gelişmesine öncülük eden sanatçılardan biridir.
Sayfa 42 - Hayalperest YayıneviKitabı okudu
383 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.