Yılkı Edebiyat: "Bu memleket bizimse; söz bizim, emir bizim"
4.sayısı çıkanYılkı Edebiyat, “Bu memleket bizimse; söz bizim, emir bizim, nehiy bizimdir” başlığıyla okurlarına dik durmayı öğütlüyor.
Yönetmenliğini Murat Koparan’ın editörlüğünü ise Mehmet Taşçı ve M. Taha İnci'nin yaptığı Yılkı Edebiyat’ın 4. sayısında “Bu memleket
bizimse; söz bizim, emir bizim, nehiy bizimdir” başlığıyla okurlarına dik durulması öğütleniyor.
Yılkı Edebiyat, edebiyatın bir amaç değil araç olduğunu söylüyor. Haliyle, eylemi gerçekleştirmeden önce ne söylenmesi gerektiğini de anlatmak istiyor. Eylem, bir fikre dayalı olarak gerçekleşirse gayeye varır diyen Yılkı Edebiyat, her Türkün kâfirin kalbine korku salabilecek mahiyette iş yapmasını öneriyor. "Müslümanız ve kafir bizden korkmalı" diyen Yılkı, kültürden medeniyete, ahlaktan sanata, işten aşa kadar normlarımızın da Müslüman-Türkün hassasiyetinde ele alınmasını ve Batı ve Doğu tefekkürlerinin kemmiyet ve keyfiyet adı altında idame edilmesi gerektiğini söylüyor. Davanın edebiyatla olmayacağını söyleyen Yılkı, fikrin edebi dile çevrilmiş hali olduğunu da dergide geçen şiir, öykü vs yazılarla anlatmaya çalışıyor.
Edebiyat camiasında farkındalık oluşturan Yılkı, iş yapanı görmemezlikten gelen tayfalara da hayatlarına ve faaliyet sürdükleri alanlara bakıldığında kendilerinin başardığı hiçbir şeyin olmadığıunı ifade ediyor.
Vıcık vıcık edebiyatın koktuğu ve kimi jargonlarla satın alınan üç-beş serseri fikirlinin çıkardığı kitaplarla ülkenin "en çok okunanları" olarak gösterildiği şu zaman diliminde, ucuzun çok çabuk satıldığını ve iyi reklam yaptığını, kalitenin ise ancak ter dökenin ulaşacağı yerlerde olduğunu söyleyen Yılkı Edebiyat, kapitalizmin insan emeğini bedavaya çıkaran bu gibi "bedavacılık"a da karşı olduğunu okuyucusuna belirtiyor.
"Bu memleket bizimse; söz bizim, emir bizim, nehiy bizimdir" diyen Yılkı Edebiyat, fikirde birliğe çağırıyor.
Dergide neler var?
Cinsiyeti Teşhis Edilmeden Doğmuş Bir Neslin İfşa Korkusu: Emrah Tahiroğlu
İçerleme: Mehmet Taşçı
Mevzisini Terk Etmeyen Aker: Kenan Boybey
Erzurum'dan Pazaryolu'nun Kılıççıssını
Handikap: Myhammed Nuri Demirli
Musa'nın Levhaları: Selim Yasin Deliacı
Taşraklara: Muhammet Özmen
Mütemmim Cüz: Abdullah Şahin
Eski Mesele: Abdullah Maznun
İktsuarpok: Murat Özel
Göğsümde Bir Hainlik Havası: Emrah Şerit
Ertesi Sabah: Erol Yılmaz
Bir Ev Hanımın Öyküsü: Tevfik Hatipoğlu
Gece: Hızır Dinler
Sual Gazeli: Kadir Bekar
Off the Record Türk Şiiri: İbrahim Akköse
Taş Yok mu?: Şerif Hamideddim Tektaş
Kar: Ahmet Polatoğlu
Şehre Abajur: Halil Kaya
Acının Varisi ve İmrenen Zahir: Yahya Kurtkaya
Kendimle Mülakat: Mascha Kaleko
Mağlubiyt: Bülent Ayyıldız
Herkesin Hikâyesi: Ercan Köksal
Hoşgeldin Dostum: Emrah Mete
Bir Kapıdan Daha Fazlası, Mustafa Yeşilkaya
Gassal ile Meyyit: İsmail Çağılcı
İki Atlının Hikâyesi; Birinci Atlı: Mehmet Taşçı
Bin Olup Patlarız Can Can: Muhammed Şamil Albayrak
Sanat Manipülasyon İçindir: Murat Koparan
Kur'an, İncil ve Tevrat'taki Paralel Ayetler Hezeyanı: Davut Bayraklı
Şeker Pancarından Nişasta Bazlı Müslüman Ağabeyler: Bülent Yüksel
Cephe Gerisinde Üç Düşman: Özgürlük, Demokrasi, İnsanlık: Mustafa Alp
Propaganda: Selim Yasin Deliacı
Bir İlmihal Köşesi Denemsi: Mustafa Çelik
Dağ: Muhammed Tarık Şahin
Unutulan Türk Toprakları: Doğu Türkistan İslam Devleti: M. Taha İnci
Ölürken: Eşref Yakup
Modern Silsilenin Garabeti: Muhammed Oran
Yerli Sinemanın İmkanı: Abdullah Şahin
Tut Ki Tutulmasın: Mustafa Zahid Ergün
Çok Şeyin Şiire Benzemesi Üzerine: Yahya Kurtkaya
Batı'yla Birlikte Çökmenin Dayanılmaz Utancı: Yaşar Taşkın Koç