Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yüzyılın En İyi 100 Filmi

Barry Norman

Yüzyılın En İyi 100 Filmi Gönderileri

Yüzyılın En İyi 100 Filmi kitaplarını, Yüzyılın En İyi 100 Filmi sözleri ve alıntılarını, Yüzyılın En İyi 100 Filmi yazarlarını, Yüzyılın En İyi 100 Filmi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Olayı değişik biçimde yorumlama kabiliyeti vardır belki adamda
Tüm profesyonel eleştirmenlerin başka insanların yapıtlarından beslenen asalaklar olduğunu düşünüyorum.
Doğrudur
Her eleştiri özneldir ve bir anlamda her sinema seyircisi -beyinlerini hiç kullanmamayı tercih edenler hariç- bir eleştirmendir, seyrettiği film hakkında kanaatleri vardır.
Reklam
Birçok film iyi işlenmiş bir senaryoya değil, sadece bir fikre dayanı­yor. Ve fikirler de işlenmiş, üzerinde çalışılmış öykülerin aksine, yolun ya­rısında teklemeye başlar. İşte bu yüzden temponun sık sık aksadığı, bü­tünlükten yoksun birçok film başdöndürücü aksiyondan, özel efektlerden ve seyircinin bir an durup da bu öykünün ne kadar mantıksız olduğunu dü­şünemeyeceği varsayımından medet umar.
Ci Ne Ma
Amerika' da 1930'larda sinema ekonomik krizden etkilenmeyen tek endüstri dalıydı...
Bu ölümüne para tutkusu sadece stüdyoları değil, medyayı ve toplumu da etkisi altına aldı. Filmlerin gösterime girdikleri ilk hafta içinde yaptıkları gişe hasılatı hemen gazetelerde yayınlanıyor ve maç sonuçları ya da lig sıralamaları gibi dikkat çekiyor. İlk iki ya da üç gün içinde 12 milyon doların altında kalındıysa bu bir felaket gibi.görülmeye ve film ne kadar kaliteli olursa olsun, sonuç fiyasko gibi değerlendirilmeye başladı. Seyirci de ancak güçlü bir açılış yapan filmleri dikkate alacak ve diğerlerini görmezden gelecek şekilde eğitildi. Stüdyolarsa iyi bir açılış yapabilmek için reklam ve tanıtım kampanyalarına muazzam paralar dökmeye başladılar. Bu işe yaramazsa o film kolayca bir kenara atılabilir; kaça mal olduğu hiç düşünülmez bile; ne de olsa hemen ardından büyük kar sağlayacak yeni bir film gösterime sokularak zarar kapatılabilir.
Amerika' da gişe hasılatı 100 milyon doları aşan filmler nere­ deyse standart olmuştu. Bu rakama, 1970'lerden beri sürekli artan dış ül­kelerdeki dağıtım, televizyon ve video pazarından sağlanan geliri de ekler­seniz 1980'lerin sonunda dünya çapında ve tüm kaynaklardan 700 milyon dolardan fazla gelir getiren E. T. gibi bir altın madeni elde edersiniz. E. T. gerçi bugün bile tüm zamanların en çok para kazandıran filmi ama 250 mil­yon doların üzerindeki rakamlar da oldukça yaygın. Öyle ki stüdyo patron­larının 100 milyondan aşağı gelir getirecek filmlere burun kıvırdıkları için 10 milyon dolar kar sağlamayı garanti eden filmleri reddettiklerine dair anlatımlar gerçekdışı değil.
16 öğeden 11 ile 16 arasındakiler gösteriliyor.