Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yüzyılın En İyi 100 Filmi

Barry Norman

Yüzyılın En İyi 100 Filmi Gönderileri

Yüzyılın En İyi 100 Filmi kitaplarını, Yüzyılın En İyi 100 Filmi sözleri ve alıntılarını, Yüzyılın En İyi 100 Filmi yazarlarını, Yüzyılın En İyi 100 Filmi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Woody Allen ne bir sessiz film komedyeni ne de hırsız. Başkalarından ödünç alıyor ama ödünç aldıklarını geliştiriyor. Ve bunlara kendi eşsiz sözlü espri yeteneğini ekliyor.
Sayfa 154
Buster Keaton sessiz sinema dönemi komedyenlerinin en büyüğüydü, Charlie Chaplin'den bile büyüktü çünkü onun rahatsız edici hüznünü taşımıyordu. General ise Keaton'ın filmleri içinde en iyisi, hatta bazılarına göre (ki hiç de kolay reddedilecek bir iddia değil) tüm sessiz komedilerin içinde en iyisi.
Sayfa 140
Reklam
270 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
Çıktığı dönem itibarıyla ülkemizdeki tüm yerli kalemlerden daha verimli bir kütle sunan ve seçtiği filmlere dair doyurucu bilgiler muhteva eden, halen daha giriş ötesi kaynak işlevini haiz, leziz bir kitap. Kaçırmayın.
Yüzyılın En İyi 100 Filmi
Yüzyılın En İyi 100 FilmiBarry Norman · Afa Yayınları · 199712 okunma
Olayı değişik biçimde yorumlama kabiliyeti vardır belki adamda
Tüm profesyonel eleştirmenlerin başka insanların yapıtlarından beslenen asalaklar olduğunu düşünüyorum.
Doğrudur
Her eleştiri özneldir ve bir anlamda her sinema seyircisi -beyinlerini hiç kullanmamayı tercih edenler hariç- bir eleştirmendir, seyrettiği film hakkında kanaatleri vardır.
Birçok film iyi işlenmiş bir senaryoya değil, sadece bir fikre dayanı­yor. Ve fikirler de işlenmiş, üzerinde çalışılmış öykülerin aksine, yolun ya­rısında teklemeye başlar. İşte bu yüzden temponun sık sık aksadığı, bü­tünlükten yoksun birçok film başdöndürücü aksiyondan, özel efektlerden ve seyircinin bir an durup da bu öykünün ne kadar mantıksız olduğunu dü­şünemeyeceği varsayımından medet umar.
Reklam
Ci Ne Ma
Amerika' da 1930'larda sinema ekonomik krizden etkilenmeyen tek endüstri dalıydı...
Bu ölümüne para tutkusu sadece stüdyoları değil, medyayı ve toplumu da etkisi altına aldı. Filmlerin gösterime girdikleri ilk hafta içinde yaptıkları gişe hasılatı hemen gazetelerde yayınlanıyor ve maç sonuçları ya da lig sıralamaları gibi dikkat çekiyor. İlk iki ya da üç gün içinde 12 milyon doların altında kalındıysa bu bir felaket gibi.görülmeye ve film ne kadar kaliteli olursa olsun, sonuç fiyasko gibi değerlendirilmeye başladı. Seyirci de ancak güçlü bir açılış yapan filmleri dikkate alacak ve diğerlerini görmezden gelecek şekilde eğitildi. Stüdyolarsa iyi bir açılış yapabilmek için reklam ve tanıtım kampanyalarına muazzam paralar dökmeye başladılar. Bu işe yaramazsa o film kolayca bir kenara atılabilir; kaça mal olduğu hiç düşünülmez bile; ne de olsa hemen ardından büyük kar sağlayacak yeni bir film gösterime sokularak zarar kapatılabilir.
16 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.