Biz sandığımızdan daha zenginizdir, ama bizi her şeyi başkalarından almaya ,dilenmeye alıştırıyorlar. Kendimizden çok başkalarından yararlanacak biçimde yetiştiriyorlar bizi...
Kendini olduğundan az göstermek, tevazu değil, budalalıktır; kendine değerinden az paha biçmek korkaklıktır,pısırıklıktır. Aristoteles'e göre, hiçbir iyilik sahtelikle bir arada gitmez; doğru hiçbir zaman yanlışa yer vermez. Kendini olduğundan fazla göstermek de, çok defa gururdan değil budalalıktandır. Bence bu kendini beğenme illetinin esası, kendinden pek fazla hoşlanmak, kendi kendine hayasızca aşık olmaktır.
Körler hiç hiç olmazsa bir yol gösterici isterler; biz kendi kendimizi sokarız yanlış yollara.
Benim yükseklerde gözüm yoktur, ama Roma'da başka türlü yaşanmaz deriz; ben gösteriş sevmem, ama şehir öyle istiyor, deriz; öfkeliysem, güvenli bir hayat kuramadıysam suç bende değil, gençlikte, deriz.
Dışımızda aramayalım kötülüğü, içimizdedir o; ciğerimize işlemiştir