Yaşamak, herkesten daha iyi, herkesten daha üstün yaşamak, insanlara hakim olarak, güçlü, belki de biraz zalim olarak yaşamak... Dünyada bundan başka istenecek ne vardır?
Demek hayat böyle iki adım ilerisi bile görülmeyen sisli ve yalpalı bir denizdi. Tesadüflerin oyuncağı olduktan sonra ne diye irademiz vardı ? Kullanmadıktan sonra göğsümüzü dolduran hisler ve kafamızda kımıldayan düşünceler neye yarardı ?