#okudumbitti "Prenses olmak istemiyorum.Eger olursam senin gibi kızgın olurum.Zaten hiç prenses gibi hissetmiyorum."
Merhaba kitap dostlarım. @ozlemyldirim hocamın kaleme aldığı, @yeniinsancocuk'un bizlerle buluşturduğu sevimli mi sevimli bir kitapla geldim.48 sayfalık kitap bir çocuk kitabı olarak yayınlansa da biz ebeveynlere de sesleniyor adeta,hele benim gibi kızı olanlar bilir,prensesim diye severiz genelde ama bunun doğru bir sesleniş olmadığını söyleyen pedagogların yazılarını okuyup dinlediğimden beri sık tekrarlamadığım bir kelime oldu.Bu kitapta da prenses olmak istemeyen küçük bir kız çocuğu var.Ona göre prenses olmak çocukluk haklarından feragat etmekle eşdeğer.Kim mi bu kız çocuğu kendi tabiriyle çok sıkıcı bir şatoda yaşayan Alissa...Alissa 8 yaşında kraliçe soyundan gelen bir kız,annesinin kraliçe olması onun zerre umrunda değil,onun kızgın olmasını da kraliçe olmasına bağlıyor.Şatoda her şey bir düzen ve disiplin içinde.Giyimi kuşamı,konuşması,aldığı dans eğitimleri Alissa'yı geriyor.O hayalgücü çok geniş bir çocuk ve hayal dünyasında çok mutlu.Annesinin dayattığı kurallara karşı oldukça isyankar davrandığı bir gün annesi onu odasına kilitliyor.Camı açıyor ve cama gelen özel bir konuğun annannesinden yadigar kraliçe küpesini alıp kaçması ile onun peşine düşüyor.Şatonun camından sürekli gördüğü ormana dalıyor ve kendini bir anda Kar Küresi ülkesinde buluyor.Alissa'yı bu ülkede bakalım neler bekliyor?Cevabı beklemeyin okuyun
Kitabın içerdiği mesajlar harikulade.Arkadaşlık, fedakarlık,sevgi,cesaret,öfke,adaletli olmak,özgüven,özgürlük, hayalgücünün derinliği gibi pek çok konuda farkındalık içeren bu kitap yazarın sade ve akıcı anlatımı,sayfalarda ara ara yer alan harika görsellerle okuyanın ilgisini toplamayı başarıyor.
Kısacası özellikle 5-9 yaş arası