Selim b. Cabir (r.a) şöyle anlatıyor: Hz. Peygamber(s.a.v)’e gelerek şöyle dedim ki: “Bana bir hayır öğret ki ondan faydalanayım.” Şöyle buyurdu: “Sakın yaptığın iyiliğin hiçbir şeyini az görme; isterse bu, elindeki kovadan su isteyen adamın kabına su boşaltmak olsun. Müslüman kardeşini güler yüzle karşılamanı tavsiye ederim. Dönüp gittiğinde de sakın gıybetini yapma!“