Tanıdıkça sevmeli insan. Oysa tanıdıkça uzaklaşıyoruz artık. Tanımak ve bilmek zaman, çaba, özen ister değil mi? Şimdilerde önce seviyor sonra tanıdıkça bıkıyor, uzaklaşıyor, kaçıyor insan.
Kalbimi susturmak için... Yolumdan çıkarıyor, zayıflatıyor beni. Bu yüzden evleniyorum. Beni sevenle evlenirsem kafam rahat eder. Kalbim de susar bir gün nasılsa.
Kitap, birbirine tamamen zıt iki tarım işçisinin insanca yaşayabilme hayalini anlatıyor. Zeki, cesur akıllı George ve onun saf arkadaşı Lennie...
Kitap boyunca Lennie ve George nin dostluğuna imrendim bu nedenle kitabın sonu beni oldukça şaşırttı.
John steinbeck' ten okuduğum ilk kitap ama eminim son olmayacak..