Bir keresinde bilge bir adam şöyle demişti: “IQ ’nu ölçtürmen, ya da zekânı tanımlamaya kalkışman kendini yok saydığının işaretidir. Cehaletinin göstergesidir. ” IQ testini ben istemedim, yaptırıldı -bundan istediğin anlamı çıkarabilirsin.
Bunların hiçbiri benim kim olduğumu söylemez, sadece ne olduğumu anlatır.
Sonra Nico'ya döndüm. Ne yazık ki yüzündeki ifadenin ne anlama geldiğini biliyordum. Babasını hoş tutmak, gururlandırmak istediğinden emindim. Babanız pek sevimli biri olmasa bile bunu yapmak isterdiniz ki bu durumda karşımızda sevilmesi gerçekten de zor bir baba vardı.