Sultan Abdülhamit döneminden miras kalan ordunun savaş kabiliyeti pek aşağı seviyedeydi. Talim ve terbiye hemen hiç yoktu. Erlerin eğitimi yanaşık düzen eğitiminden ibaretti. Atış ve seferi hizmetler işlemleri yapılmazdı. Subay eğitimi ve öğretimi esasen o dönemde bilinmezdi. Doğal olarak komuta heyeti mevcut değildi.
VATANDAŞ! Milletin hürriyetini tehlikede görürsen, karşındaki kim olursa olsun, tek dağbaşı mezar oluncaya kadar mücadele etmek vazifendir! Çünkü İNSANLARDA HAYAT DENEN ŞEYİN KIYMETİ ANCAK HÜRRiYET İLEDİR HÜR ÖL! ESİR YAŞAMA!