Her gencin başbaşa en az üç kez tanışması gereken şaheser.
Gelişim amaçlı muhteşem başucu kitabı.
Öğreticiliğinin yanısıra edebi dilinden dolayı; öz, kısa ve haklı olması nedeniyle sindirilmesi gereken bir eser.
Eser en iyi yaşayarak anlaşılabilir.
“Çalış, genç arkadaşım çalış! Namerde muhtaç olmak ölmekten beterdir. Gençliğini eğlenmekle geçiren, ihtiyarlığını ağlamakla geçirir.”
Ali Fuad Başgil