Seneca,"Hayat onu nasıl yaşayacağını bilirsen uzundur "diye yazar. "Yaşayacak kısa bir zamanımız yoktur ,ama bu zamanın büyük bölümünü boşa harcarız. Hayat yeterince uzundur ve hayatlarımıza iyi yatırım yaparsak en büyük şeyleri bile başarmamıza yetecek ölçüde bize sunulmuştur. Ama hayat ,dikkatsizlik ve lüks arayışıyla eriyip gittiğinde ve ölüm nihayet üzerimize çöktüğünde, biz onun geçtiğini anlamadan hayatın yanımızdan geçip gittiğini fark ederiz."
İnsan tabiatının en tuhaf yanlarından biri de hepimizin yaşamı erteleme eğiliminde olmasıdır. Hepimiz bugün penceremizin hemen dışında açan güllerin keyfini yaşamak yerine, ufkun ötesinde uzanan harika gül bahçesini hayal ederiz. DALE CARNEGİE