Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Nadir olmak kitsch'in ticari elde edilebilirlik duygusuyla çelişecektir.
Sayfa 277 - KüreKitabı okudu
Aslında kitsch orta sınıfların zevkidir, günümüzde toplumumuzun büyük kısmının zevki olan zevk.
Sayfa 273 - KüreKitabı okudu
Reklam
Ucuz ya da pahalı olsun, kitsch sosyolojik ve psikolojik açıdan bir yaşam üslubunun, yani burjuvazi ya da orta sınıf yaşam üslubunun ifadesidir.
Sayfa 269 - KüreKitabı okudu
Kitsch bir başkasının yerini alan bir deneyim ve sahte duyumlar demektir.
Sayfa 249 - KüreKitabı okudu
1/10 puan verdi
Sevgili Okur , Neden bu kadar yerlere göklere sığdırılamadığını anlamadığım ,daha ilk sayfalarda kelimeleri dolandırıp dolandırıp bir şey anlatmayıp sanki çok şey anlatmış gibi davranan bana kitsch hissi veren bir kitap oldu.Yazarın durduğu yere girmiyorum bu adilce olmaz ama gelin görün ki kendimi zorladım okumak için yine olmadı.Sevenlerine saygım sonsuz tabi ki
Posta Kutusundaki Mızıka
Posta Kutusundaki MızıkaA. Ali Ural · Şule Yayınları · 202019,9bin okunma
416 syf.
·
Puan vermedi
·
16 günde okudu
Kafka ve postmodernizm
*ÖNCELİKLE OKUYAN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜR EDERİM. BİRAZ UZUN FAKAT OKUDUKTAN SONRA ŞATOYA BAKIŞ AÇINIZ DEĞİŞECEK. GERİ BİLDİRİM YAPMANIZ BENİ MUTLU EDER. TEŞEKKÜRLER* Kafka'nın şatosunu anlayabilmek için öncelikle modernizm ve postmodernizm kavramlarını bilmek gerekir. Modo kelime kökünden gelen modernizm '' şimdi, şu an''
Şato
ŞatoFranz Kafka · Cem Yayınları · 20209,8bin okunma
Reklam
"Gerçek hayat bazen Hollywood klişelerine rahmet okutacak kadar kitsch'tir. Hatta çoğunlukla böyledir."
"Gerçek hayat bazen Hollywood klişelerine rahmet okutacak kadar kitsch'tir. Hatta çoğunlukla böyledir."
Sayfa 315Kitabı okudu
Kitsch güzelliğin ve orijinalliğin estetiğinin karşısına kendisinin simülasyon estetiğini koyar: Kitsch her yerde nesneleri doğalından daha küçük ya da daha büyük olarak yeniden üretir, malzemelerin (yalancı mermer, plastik) taklidini kullanır, uyumsuz tarzda biçimleri ve planları taklit eder, yaşamadığı tarzı tekrarlar. Kitsch bu nedenlerle teknik planda gadget'in türdeşidir: Gadget de bu teknolojik parodi, yararsız işlevlerin artıması, gerçek pratik göndergesi olmayan işlevin bu sürekli simülasyonudur. Simülasyonun bu estetiği, toplumsal olarak kitsch'e atfedilen toplumsal sınıf özlemini, öngörüsunü, üst sınıfın bir kültürüne, biçimlerine, geleneklerine ve göstergelerine sihirli katılımı ifade eden işleve derinden bağlıdır. Bir nesne alt-kültüründe son bulan kültürleşme estetiği.
Sayfa 126Kitabı okudu
Kitsch bir kültürel kategoridir. Her yandan ödünç alınmış (geçmiş, yeni, egzotik, folklorik, fütürist) ayırt edici göstergelerin nesne düzeyinde sanayisel çoğalması, bayağılaştırılmasından ve "kullanıma hazır" göstergelerin düzensiz bir artışından kaynaklanan kitsch'in bu çoğalımı "kitle kültürü" gibi temellerini tüketim
Sayfa 125Kitabı okudu
Reklam
Kamboçya'nın ölen halkından ne kaldı geriye? Asyalı bir çocuğu kucağına almış bir Amerikalı kadın oyuncu fotoğrafı. Tomas'tan ne kaldı geriye? Tanrı'nın Cennetini Yeryüzünde İstedi, diyen bir mezar yazısı. Beethoven'dan ne kaldı? Bir kaş çatış, olmayacak bir saç yelesi ve, "Es muss sein!" diyen kasvetli bir ses. Franz'dan ne kaldı geriye? Uzun Dolaşmalardan Sonra Döndü, diyen bir mezar yazısı. Böyle uzar gider bu liste. Unutulup gitmeden önce kitsch'e dönüştürecekler hepimizi. Varolma ve unutuluş arasındaki durak kitsch'tir.
Kitsch'in kökeninde varoluşla kayıtsız şartsız uzlaş- ma yatar. Ama varoluşun temeli nedir? Tanrı mı? İnsanlık mı? Kavga mı? Aşk mı? Kadın mı? Erkek mi? Görüşler değiştiğine göre, çeşitli kitsch'ler vardır: Katolik, Protestan, Yahudi, komünist, faşist, demokratik, feminist, Avrupalı, Amerikalı, ulusal, uluslararası. Fransız Devrimi'nden bu yana, Avrupa'nın bir yarısı sol, bir yarısı da sağ olarak nitelendirildi. Oysa birini ya da ötekini, ortaya koyduğu kuramsal ilkeler açısından tanımlamak hemen hemen imkânsız. Şaşılacak şey de değil; politik hareketler akli tutumlardan çok, şu ya da bu politik kitsch'i oluşturan düş, imge ya da sözcükler üzerinde yükselirler.
80’lerde Moda Anlayışı
Ne oldu da mini etek altına giyilen pembe iğrenç parlak taytlar, neredeyse insanın gırtlağına kadar gelen yüksek yüksek belli, yırtık pırtık kotlar, daracık paçaların altına oturtulan bembeyaz spor ayakkabılar ortaya çıkıverdiler? Saçları ortadan dişli tokalarla tutturup, hatta bazen punk yapıverdiler... O dönemin hissi neydi de kıyafette böylesine kitsch bir şekilde dışa vurdu kendini bu enerji?
Sayfa 56 - Gürgen ÖzKitabı okuyor
"Kitsch, bütün hapishanelerin en sahtekarıdır. Parmaklıkları, basitleştirilmiş, sahte duyguların altınıyla kapanmıştır, bir sarayın sütunları sanır insan onları.
dostlar arasında, acı çe­kiyorum. Acı kalabalıktan, gürültüden, dekordan geliyor bana (kitsch). Avizelerden, cam tavanlardan bir gerçekdışı kılıfı düşüyor üs­tüme."
504 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.