Yaşadığımızı sorunu kağıda dökerek ya da birilerine anlatarak onu daha net kavrarız. Kavradıktan sonra da, sorunun kendisini olmasa bile, bize sıkıntı veren yanlarını, yarattığı kara karışıklığını ve şaşkınlığı ortadan kaldırabiliriz.
Fakat belki biz ne aziz ne de dahiyizdir. Belki meselenin temelinde yatan sağlam nedenlere tutunmak yerine sadece savunma duruşu alıyor; ancak başkaları haksız olduğumuzu söylediği zaman gerçekten de haklı olduğumuzu düşünerek çocukça kendimizi rahatlatıyoruzdur.