suhee

suhee
𓄧⋆𓋲⋆𖠌⋆𖤘⋆𐀔 infj
şef/gastronom
gastronomi ve mutfak sanatları
13 Ağustos
64 okur puanı
Aralık 2021 tarihinde katıldı
Duygu Durumum: Karmakarışık
8/10
·524 syf.··
2025 3. kitabı
·
32 saatte okudu
·
Okunma: 09 Nisan 2025 17:43
Füsun, Füsun, Füsun... Düşünüyorum da bir hayat ne için yaşanmalı? Beklentiler veya başkalarının senden beklentileri mi, kariyer mi, para mı, aşk mı? Kemal kesinlikle takıntısı için yaşadı. Buna eminim ama alışmış kudurmuştan beterdir derler. Bunu neden diyebiliyorum çünkü başta sadece bedenini beğendiği Füsun'u, oyuncağını yanından ayırmak istemeyen ve kaybettiğinde yemek yemek için bile annesiyle zıtlaşan bir erkek çocuğu gibi davranmasına dayandırabiliyorum. Gariptir ki bir o kadar okurken Kemal'le zıtlaşsam da (belki de bunu kadın bir okur olduğumdan daha ince detaylı düşünmeme bağlayabilirim) bir yerden sonra onu takdir etmeye bile başladım. Utanmadan sıkılmadan hatta çekinmeden bile sesli söylemese de kimseden korkmadan gözleriyle onun adını bağırabildi. Tüm kalbiyle saygı duyduğu Sibel'i kaybedince hatta ikinci defa Füsun'u bulunca bile donukluğu değişmemesi beni şaşırttı açıkçası ve o eve 8 yıl boyunca sessiz sedasız gidip gelirken evin bir üyesi olması tebrik de edilesiydi. Çünkü Kemal öz ailesinin evinde bile bu kadar aile üyesi hissetmemiştir kendini. Kitabın başında bir türlü ısınamadığım Kemal, ilerleyen zamanlarda onunla kafamın içinde ettiğim kavgalardan sonra hısmım ve kitabın sonunda ise sonsuz saygı duyduğum birine dönüştü. Belki de bu kadar üzerinde tartışılması gereken kişi Kemal değil de Füsun'dur. Kitabı arkadaşımla okurken ondan önce bitirmiş ve bana nasıl gittiğini sorduğunda kötü mü sorusuna hayat gibi cevabını verdiğim için (ki bence yerli yerinde bir cevaptır) bok gibi yani cevabı beni hala gülümsetiyor. Okunmasını tavsiye ederim çünkü aslında birinin evini kalbini açtığı, yanlışlıkla bulup okuma zevkinin arşa çıktığı bir günlük gibi hissi vermesi çok tatlı. Dil olarak biraz ağdalı bulduğum sayfalardan dolayı sıkıldığım (ya da Kemal'le en
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,6bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

suhee

, bir kitap okudu
8/10
·524 syf.··
32 saatte okudu
·
Okunma: 09 Nisan 2025 17:43
·
2025 3. kitabı
Orhan Pamuk
7.5/10 · 60,6bin okunma
"Herkes bilsin, çok mutlu bir hayat yaşadım."
Masumiyet Müzesi, İstanbul'da öpüşecek bir yer bulamayan âşıklara sonsuza kadar açık kalacaktır."
Anneme göre Füsun'un ölümü, babamın ölümü gibi bir şeydi, ikimiz de sevdiklerimizi kaybettiğimize göre gönül rahatlığıyla surat asabilir, insanları cezalandırabilirdik.