Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
"Kohlberg, ahlaken neyin iyi, neyin kötü olduğunun bilgisinin kültürel birikim veya dinî temellerden edinilmesi görüşünden farklı olarak kişinin ahlaki muhakemesinin geliştirilmesi gerektiğini savunmuş ve teorisini bu doğrultuda inşa etmiştir. Bu noktada insanın evrensel 'iyi'yi ancak kendi muhakemesiyle keşfedebileceğini ileri sürmüştür."
Sayfa 108Kitabı okudu
"Öğrenciler de kendi yaşamlarının ahlaki boyutlarını keşfetmek için fırsatlara ihtiyaç duyarlar çünkü genellikle kendileri için yetişkinler karar vermektedir."
Sayfa 100Kitabı okudu
Reklam
"Kohlberg'in ahlak öğretmeni bir aziz ya da papaz olmaktan öte, bir ahlak filozofudur."
"Kohlberg'e göre özellikle çocukların ahlaki olgunluğu, çevresindeki yetişkinler tarafından konan kurallara uyup uymamasıyla belirlenmektedir. Oysa bunun yerine çocukların kendi ahlaki yargılarını kendilerinin oluşturabilmesi ve ahlak prensiplerini formule edebilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda ahlak eğitiminin hedefi de bu ahlaki olgunluğu sağlamaktır."
"Erdemin nasıl elde edildiğini bildiğimi düşünüyor olmalısınız fakat gerçek şu ki, onun öğretilebilir olmasını bilmekten de önce, ben gerçekte erdemin ne olduğunu dahi bilmiyorum. Kanaatimce bilim, nedensel ilişkilerden, araç ve sonuçlardan bahsedebilir fakat değerlerin kendisinden bahsetmez."
Platon
"Öyleyse erdemi öğretmek, sorular sormak ancak cevapları vermeden yola işaret etmektir. Ahlak eğitimi, zihne yeni bilgiler aşılamak değil; kişiyi ileri yürütmektir."
Reklam
“Kohlberg’in ahlak eğitim yaklaşımına göre ahlaki bir zıtlık durumunda kişinin ‘doğru’yu nasıl yapacağını kendi kendine keşfetmesi, bunu nasıl yapması gerektiğinin kendisine öğretilmesinden daha önemlidir. Zira Kohlberg, ahlak eğitimini, zihinde daha önce olmayan bir şeyi zihne yerleştirmek olarak değil; kişinin ilerlemesini yönlendirmek olarak görür.”
"Heinz ikileminde çalmayı düşünen iki genç, midelerinde endişe kaynaklı benzer ağrı hissedebilirler. Ancak 3. basamaktaki genç, bu hissin korkudan kaynaklandığını düşünerek bunu önemsemezken 4. basamaktaki diğer genç ise bu hissin vicdanının uyarısı olduğunu düşünür ve buna uygun olarak karar verir. Reaksiyon göstermeleri bakımından aralarındaki farklılık, duygusal dinamiklerden değil; ahlaki yargının bilişsel gelişimsel bir boyutundan kaynaklanır."
"Basit bir davranış kendi içinde ne ahlaki ne de gayrı ahlakidir. Onun ahlaki değeri ancak davranışın arkasında yatan sorgulamadadır."
"Öncelikle erdem, tektir. Kültür ve iklime göre değişmez. İkinci olarak da bu erdemin adı adalettir. Üçüncü olarak, erdem sadece iyi olan değil, iyinin bilgisidir. İyiyi bilen, iyiyi seçer. Dördüncü olarak, erdem olan iyinin bilgi çeşidi, felsefi bilgi ya da iyinin ideal biçiminin sezgisidir. Doğru fikir ya da geleneksel inançların kabulü değildir."
13 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.