"İçi 'Hayır' derken ağzı 'Evet' diyen insana ne olur? Belki mevki makamı yükselir ve cebindeki para artar. Ama özü su ve güneşten mahrum bırakılmış bir çiçek fidanı gibi solar, yok olur."
Size sudan ve dalgalardan bahsedebilirim ama, kıyısında duymadığımız müddetçe boyutlarını idrak etmeniz mümkün değildir. Ortasında bulunmadığınız, her tarafınız uçsuz uçaksız sularla çevrili olmadığı sürece kafanız bir türlü basmaz. Ancak o zaman ne kadar ufak ve güçsüz olduğunuzu kavrayabilirsiniz.
Ama biz insanlar alışkanlıklarımıza bağlıyızdır kendimiz için kazdığımız çukurlarda kalmak kolayımıza gelir. Durumu hak ettiğimi bile düşünmüş olabilirim.