"Hiç bilinçli bir şekilde aşık olan birisini gördünüz mü?
Aşık olmaya karar verilmez, aşık olacağınız kişiyi seçemezsiniz?
Aşık olacağınız yer ve zaman bir muammadır. Sadece aşık olursunuz o kadar. Nerede, ne zaman hangi koşullarda olursanız olun, dünyanın en çirkin, en kaba, en odun insanına dahi aşık olabilirsiniz.
Ee gönül bu, ota da konar.."
"Aşık olmak, kendimizi hem olumluya hem olumsuza açmak demektir; kedere, üzüntüye ve düş kırıklığına olduğu kadar neşeye, doyuma ve daha önce mümkün olduğunu bilmediğimiz bir bilinç yoğunluğuna."