Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yahudilik Hıristiyanlık Müslümanlık Din

Profil
'Ben kurbanlık olgusunu yok etmeye geldim' der İsa, Ebionite İncil'inde. Bu en vurgulu ve en lafını esirgemeyen ifade olarak Tapınak hakkında Hıristiyanlık düşüncesini ortaya koymaktadır Bir Hıristiyan kurban ritüellerine katılımda bulunmayı reddetmelidir
Sayfa 98
Hıristiyanlık Museviliğin küçük bir isyankar mezhebi olarak başlamıştır ve kendisini Musevilikten ayırmak için büyük bir enerji harcamıştır. lsa, bir Yahudi olarak öğretmek ve ibadet etmek için Tapınağa gitmiştir-bu onun için doğal ve beklenen bir durumdur lsa'nıh İncillerdeki kehanetlerin istisnası ile, erken dönem Hıristiyanlar yıkımı ayrıntılı olarak tartışmamışlardır; bunun yerine, Hıristiyanlık Tapınağı yeniden tanımlamıştır ve Tanrı Evi konusunda daha fazla polemiğe yol açacak bir yaklaşım içinde olmuşlardır. Daha sonrasında Hıristiyan tarihçiler yok edilmiş Tapınağı Yahudileri cezalandırmanın mükemmel ve tatminkar bir örneği olarak bulmuşlardır
Reklam
Gerçekte, Filistin'deki Yahudi topluluğu Roma emperyalizmi ve ayrıca Helen kültürü ile derin bir şekilde parçalanmıştır
Sayfa 92
Günah ve suçluluğun karmaşık sistemi sona ermiştir ve insanlar artık eylem ile ceza arasındaki ilişki konusunda radikal değişimler yaşamışlardır. Ritüel arınma için bir yer olmaksızın bazı eylemleri sürdürmek olanaklı olamamaktadır. İnsanlar bedenlerini arındırmak için, Tapınağın yıkılmasından onra başka bir yere ihtiyaç duymuşlardır Hahamların rolü bu gelişim için tamamlayıcıdır. Bir Yahudi olabilmek için hahamların (rabbi) gözetiminde bazı temel değişimlerin olması gerekmektedir Tapınağın yıkılmasından sonra kurbanlığa yönelik ritüellerin yerini dua hizmeti almaya başlamıştır
Yahudi tüccarlar Mısır Elaphantine adalarında bir tapınak inşa etmişlerdir. Burası Nil Nehri kıyısında bir yerdi MÖ 410 yılında bir yangın sonucunda yok olduktan sonra yeniden inşa edilmedi Kurban dönemi artık gerçekleşmemiştir: Bu insanoğlu ile Tanrı arasındaki iletişim aracının ortadan kaldırılması anlamına gelir.
Sayfa 88
Tapınak yok edildiği zaman Yahudi dininin nasıl şekillendiğini ya da şekilleneceğini tahmin etmek hiç de kolay değildi. Kurban etmenin bir merkezi kuruluşu olmaksızın, hacı bayramları ve dindarlığın ve Levite'lerin rolü, ibadet etmenin toplumsal ve dinsel yapısı ciddi bir zarar görmüştür. Sinagoglor yüzyıllardır Yahudileri bir araya toplamak için vardı Filistin dışındaki Yahudi topluluklar arasında bu yaygındır. Talmud'un yazıldığı dönemde, sinagoglar dinsel hayatın temel çekim noktası olmuşlardır.
Sayfa 90
Reklam
Herod'un Tapınağının yeniden oluşturulmasının tek pratik girişimi benzer bir kaynaktan gelmektedir: Roma lmparatorluğu'nun kendisi. julian dördüncü yüzyılda hükümdar olmuştur, bu Konstantin'in Hıristiyanlık dinini kabul etmesinden hemen sonradır
Sayfa 87
132 yılında Yahudiler yeniden Roma İmparatorluğu'na karşı büyük ölçekli bir başkaldırı hareketi içinde olmuşlardır Başkaldırı bastırıldıktan sonra, Romalılar Judaea'yı Syria Palestina olarak yeniden adlandırdılar Yahudilerin Kudüs'e girmeleri imparatorluk kararnamesi ile yasaklanmıştır.
Sayfa 83
Tapınak, Yahudi İncil'inde belirtilene göre zor koşullarda ibadetin sürdürülmesine yönelik olarak inşa edilmiştir. Fiziksel olarak her türlü kuşatmaya karşı korunaklı bir yapısı vardı Çitlerin üzerinde Yunanca ve Latince olarak girişin yasak olduğuna dair yazılar vardı. Bu kuralın çiğnenmesi durumunda bu suçun ölümle cezalandırılacağına yönelik ifadelerbulunuyordu.
Sayfa 75
Herod'un tapınağı böylesine bir etki yaratmak için ve dinsel topluluğa daha yüceltilmiş bir duygu hissettirmek için her mimari aracın ustalıkla kullanıldığı bir tapınaktı
Sayfa 67
38 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.