Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Bir şeyler yapma ihtiyacı,konuşma dürtüsü vardı,neşeli telaşıyla coşan duygularının yarattığı heyecanı tahliye edeceği bir şeylere ihtiyacı vardı.Kendisini bir şeylere kaptırmışsa coşkusunu gemlemek için etrafında insanlar olması gerekiyordu illa ki;bunun dışındaki zamanlarda insanlara umursamaz,daha ziyade kendi içine kapalı bir hali olurdu.
Sayfa 54
Bu tarihî vesikadan sonra daha birçok hatip Rumca, Asûrîce, Ermenice, bazen Türkçe konuşma yaparak İtilâf Devletleri'nin yardımı ile Yunan ordularının, Anadolu'da Mustafa Kemal Paşa'nın kurmuş olduğu beş-on düzme askerden müteşekkil ordusunu kar gibi erittiğini, Yunan ordularının önünde kimsenin duramadığını, Halife ordularının Yunan askerleri ile beraber Anadolu'yu baştan başta pek yakında işgal ve istila edeceklerini, Halife'nin Konya'da oturacağını, diğer şehirlerin İtilâf Devletleri ile Yunanistan arasında taksim edileceğini, Adana ve havalîsinde Hıristiyan Cumhuriyeti'nin kurulduğunu ve şehirden kaçan bütün Türklerin servetlerinin yeni kurulacak Hıristiyan Devleti'ne intikal edeceğini bol bol anlattıktan sonra artık Büyük Kilikya Hıristiyan Cumhuriyeti Devleti'nin kurulmuş olduğunu Fransa Devleti'ne ve dünya milletlerine resmen ilân etmekte mahzur olmadığını belirttiler.
Sayfa 20 - Milli Mücadele ve İşgal Hâtıraları I, Büyük Kilikya Hıristiyan Cumhuriyeti Nasıl Kuruldu?; Fransa Devlet Adamları Ermeni Milletine Ne Vaat Etmiş ve Ne Söylemişlerdi? - VesikaKitabı okuyor
Reklam
Daha önce değinilen nedenlerle, kadınlar muhtemelen erotik nesneyi anneden babaya yöneltip dişil cinselliği olumlayarak son sınır olan ödipal an- neyle özdeşleşme sınınnı daha erken geçer. Erkekler ise, âşık olunan bir kadınla cinsel ilişki kurma ve bu bağlamda baba ve “cömert” olma işlevlerini gerçekleştirme kapasitesine sahip ödipal babayla özdeşleş- me sımnm geçmek zorundadır. Klinik deneyler, kadınlann genellikle sevmedikleri bir erkeği terk etmekte kendilerini özgür hissederken, erkeklerin bir kadınla ilişkisini bitirmeye karar verirken nasıl suçlu- luk hissettiklerini gösteriyor. Bu farklılık muhtemelen anneye karşı saldırganlık konusunda erkeklerin duyduğu derin suçluluk duygu- sunu yansıtır; kadınlarla ilişkilerinde erkeklerin çok sık kapıldıktan bir duygudur bu (Edith Jacobson, kişisel konuşma). Ama kadınlar- da, vajinal genitallik karşısında pregenital ve genital aşamada annenin fantezi yasaklan yüzünden duyulan bilinçdışı suçluluk, bir erkekle cinsel ilişkide eksiksiz bir erotik, genital onaylanma gerektirir. İlk- sel, preödipal anne imgeleriyle daha sonraki ödipal annenin yasak- çı özelliklerinin içe atılmasıyla ilişkili sadistik süperego öncüllerinin yoğunlaşması belki de kadınlardaki genital engellenmelerin çok sık ortaya çıkmasına katkı yapan bir unsurdur. Bu belki de genelde “dişi mazoşizmi” adı verilen şeyin de önemli bir öğesidir.
Sayfa 81
Hitlerin yeğeni
Seçim zaferinin ertesi günü Hitler kendi deyimiyle, mide bulandırıcı bir şantajla sarsılmıştı. Şantajı yapan şahıs üvey ağa­beyi Aloys Hitler Jr.’ın, İngiltere’de yaşayan oğlu William Patrick Hitler’di. (Bu ikinci Aloys Hitler de çok ilginçtir ki, evlilik dışı ilişkiden doğmuş bir çocuktu. Hitler’in babası Aloys Hitler yasadışı evlilik yoluyla
Sayfa 48 - ALFA Yayınları | 18. Basım 2014Kitabı okuyacak
Adalet Ağaoğlu, bağımsız iç konuşma yöntemini Türk romanında ilk kez deneyen ve bildiğim kadarıyla özgün bir biçimde deneyen bir yazar. (...)
Sayfa 37 - İletişim Yayınları, 2. Baskı, 1994, İstanbulKitabı okudu
Şairin yaşama olan yakınlığı dilinde de kendini göster­mek zorundadır. Yeni şiir, şiirin gerçeklikle organik bağlantı­sını yadsıyan şairlerin bir zaman kullandıkları eski, yap­macık dille yaratılamaz: «Yeni şair; şiir lisanı, vezin lisanı, konuşma lisanı diye ayrı ayrı lisanlar tanımıyor . . . O, bir tek lisanla yazıyor: Uy­durma, sahte, sunii olmayan; canlı, geniş, renkli, derin ve sade lisanla. Bu lisanın içinde, hayatın bütün unsurları var­dır. Şair, şiir yazarken başka şahsiyet, konuşurken, veya kavga ederken başka şahsiyet değildir! Şair; bulutlarda uç­tuğunu vehmeden dejenere değil, hayatın içinde, hayatı teş­kilatlandıran bir vatandaştır! »
Reklam
Bazı insanlar sadece konuşma ihtiyaçlarını tatmin etmek için kötülük yaparlar. Konuşmları, salondaki sohbetleri, bekleme odalarındaki gevezelikleri odunu çabuk tüketen sobalara benzer; onlara çok yakacak gerekir. Ve yakacak malzemesi de çevresindeki insanlardır.
Tutunamayanlar'da bilinç akımı hiç yok gibidir. Temel yöntem "alıntılanan iç konuşma"dır ve Atay bu yöntemi değişik ve ilginç şekillerde kullanır. Doğal olarak bu iç-konuşma birinci kişi ağzından verilir.
Sayfa 274 - İletişim Yayınları, 7. Baskı, 2001, İstanbulKitabı okudu
Beynin konuşma, tat alma ve tüm motor işlevlerden sorumlu olan yerlerini öğrenecektim ama bana beynin hangi bölümünü kesip sevginin etrafa saçılışını izleyebileceğimi ne bir ders kitabında ne de ameliyat sırasında gösterebilecek bir eğitmen yoktu. Bir annenin çocuğunu besleme ve koruma dürtüsünü gösterecek bir kesit yoktu. Bir babanın sırf çocukları büyürken kendi sahip olduğundan daha fazlasına sahip olsun diye iki işte birden çalışmasını sağlayan gizemli gücü barındıran, biyopsi yapabileceğim küçük bir kesit yoktu. Beyinde, bir insanın başka bir insanın yardımına koşmasına ya da kriz zamanlarında yabancıların bir araya gelmesine neden olan yer olarak belirleyebileceğim somut bir merkez yoktu.
Yolun büyüğü, küçüğü yoktur. Bizim yürüyüşümüz ve adımlarımız vardır. Fatih, yirmi bir yaşında İstanbul’u fethetmiş. Descartes da yirmi dört yaşında felsefesini yapar. İstanbul bir kere fethedilir. Usul Üzerinde Konuşma da bir kere yazılır. Fakat dünyada milyonlarca yirmi bir , yirmi dört yaşında insan vardır. Fatih veya Descartes değillerdir diye, ölüsünler mi? Kesif yaşasınlar yeter. Yani büyük yollar dediğiniz şeyin büyüklüğü bizim içimizdedir.
Sayfa 133
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.