"Kimsenin kimseyi gerçekten dinlemediği, anlamadığı bir zeminde kendiyle hiç baş başa kalmayan, dolayısıyla kendini de dinleyip anlamayan; kabalığı dobralık, küstahlığı özgüven, kibir ve bencilliği haysiyet zanneden; tevāzû, diğerkâmlık ve nezâketi ise "eziklik" addeden mahlûklara dönüştük. Bir an evvel özümüzdeki hasletlere; insana, tabiata ve bütün yaratılmışlara sevgi ve hürmetle muamele eden aslî cevherimize dönmezsek korkarım tamiri mümkün olmayan kırılmalar yaşayacağız."