Yoksa kim dayanabilir zamanın kamçısına?
Zorbanın kahrına, gururunun çiğnenmesine,
Sevgisinin kepaze edilmesine,
Kanunların bu kadar yavaş
Yüzsüzlüğün bu kadar çabuk yürümesine.
Kötülere kul olmasına iyi insanın
Bir bıçak saplayıp göğsüne kurtulmak varken? Kim dayanabilir?
Kim ister bütün bunlara katlanmak
Ağır bir hayatın altında inim inim inleyip ter dökmek
Ölümden sonraki bir şeyden bu kadar korkmasa korkmasa,
O kimsenin gidip de dönmediği bilinmez dünya
Ürkütmese yüreğini?
Hamlet