Kitap kısa olmasına rağmen, savaş sonrası yokluk ve o yılların hissiyatını çok iyi veriyor. Zorlu koşullarda, insanın kendini var etmeye çalışması, mücadelesi güzel anlatılıyor. Ama asıl, sokaktaki insanın yıkım, acı ve umutlarını işliyor.
Yılmaz Durudoğan'ın Büyükada'da başlayan ve Amerka'ya kadar uzanan hayat hikayesini okuyabileceğiniz bir otobiyografi. Savaş sonrası yılların zorluklarını yenebilmiş ve hep doktor olmayı istemiş bir adalı.