‘-Gazi paşa: “Siz felsefe okumuştunuz, okutmuştunuz. Elbette sıfırın ne olduğunu bilirsiniz. Bize “sıfır”ın ne olduğunu anlatır mısınız?”
(..)
+Hasan Ali bey, “sıfır yok demektir paşam”.
-“Güzel... Bu yok olan şey bir rakamın sağına gelince onu on misli nasıl yükseltiyor? Bu nasıl olur?”
Gazi, köşe kapmaca oynar gibiydi. (..)
Hasan Ali bey, bu konuşmadan sıyrılamayacağını anlayınca işi nükteye vurdu: “paşam, daima arkanızda ve solunuzdayım. İşte solunuzdaki sıfır bendenizim.”’