Aşkı düşünüyorum ister istemez. Bir insana, bir fikre sonuna kadar -Sonsuza kadar demek ne derece doğru?- bağlanmak. Onun için, onunla mücadele etmek...
İnsanlar kurmaca dünyada mı daha çok karşılıklı durmuşlardır, gerçek dünyada mı? Cevabı belli sorulardan biri... İnsanların kurmaca dünyadaki birliktelikleri mi daha gerçektir, gerçek dünyadaki sahtelikleri mi? Cevabı belli mi?
Gevezelik arkasında derin bir iz bırakır. Dönüp bakıldığında kolayca seçilen ve rahatsızlık veren bir iz. İzin silinmesi için zamanın geçmesini beklemek gerekir... Derin bir sessizlik...
Ses, düşünceden daha fazla rahatsızlık verir çoğu zaman. Düşünceler gemi azıya almış at gibi koşarken rahatsız olmaz da insan, zihindekiler söze döndüğünde bir titreme gelir. Kimse kimseyi duymak istemez. Kimse karanlık anılarını duyurmak istemez. Susar.