Unutmɑyɑlım ki cesur bir kez, korkɑk bin kez ölür. Önemli olɑn, insɑnın böyle bir toplumdɑ “mezɑr …tɑşı” gibi susmɑmɑsıdır.
Okuduğum kitap sayısı sadece gözükmesini istediğim kadarıdır :)
Raskolnikov, düşünüyordu:
"Nerede okumuştum? Ölüme mahkûm edilmiş biri söylüyor ya da düşünüyordu. Sonsuz bir karanlığın, sonsuz bir denizin ortasında, ayakta durabilecek bir kaya parçasının üstünde, sonsuza kadar durmaya razıydı, bile bile ölmektense. Yaşamak, sadece yaşamak! Hayatı, ne olursa olsun yaşamak... Tanrım, ne kadar doğruydu! insan, obur bir yaratıkmış!...