"Kim miyim ben? Ben tamamlanmamış insanım, başka hiçbir şey değilim. Belki, hisseden ve anlayan insan, belki bilen de biri ama kesinlikle tamamlanmamış."
"Beni terk etmeyecek misin yani Sonya?" dedi neredeyse umutla bakarak ona.
"Hayır, hayır; asla ve hiçbir yerde!" diye haykırdı Sonya. "Peşinden gelirim, her yere gelirim! Ah Tanrım!.. Ah, ne kadar mutsuzum!.. Neden, neden seni daha önce tanımadım! Neden daha önce gelmedin? Ah Tanrım!"
"İşte geldim."
"Şimdi mi! Ah, şimdi ne yapmalı!.. Beraber, beraber!" diye tekrarladı kendini kaybetmiş gibi ve yine kucakladı onu,"